© Агенция Фокус | | Становището на експертите от „Централната лаборатория по пътища и мостове" към националната Агенция по пътна инфраструктура за дупката и състоянието на надлеза Бургас - Каблешково - Слънчев бряг вече е получено в Бургас. Това съобщи директорът на Областно пътно управление инж. Недьо Плачков. Експертите предлагат в своето становище две решения. Едното е палиативно за запълване на самата дупка, а второто решение е за цялостен ремонт на съоръжението. От Областно пътно управление-Бургас са предложили да бъде приет вторият вариант за цялостен ремонт на платното. За целта трябва платното да се затвори, като за целта бъде изграден обходен път до приключването на ремонта. "Няма опасност мостът да падне, но предвид, че заради дупката участъкът е силно стеснен, представлява опасност за произшествия", каза инж. Плачков. Предложението на Областно пътно управление е изпратено до Националната агенция по пътна инфраструктура /НАПИ/ и ще се чака тяхното решение. Решението трябва да бъде взето скоро, за да може обходният път да бъде изграден преди започването на зимния период. Никой не може да се ангажира кога това решение ще е готово предвид това, че директорът на агенцията подаде оставка. Специалистите от пътното обаче са категорични, че финансирането на ремонта на надлеза и за изграждането на обходния път трябва да е съвместно между държавата и общината, тъй като съоръжението попада в границите на града. За тази цел предстоят още срещи с ръководството на община Бургас за уточняване на средствата, с които ще участват тя и държавата. В подкрепа на мнението, че общината трябва да участва в ремонта на надлеза специалистите дават за пример изграждането на бъдещия надлез Бургас - Средец - Созопол. Там общината е ангажирана с изготвянето на проекта, отчуждаването на земите, преместването на подземната инфраструктура, а задължението на НАПИ е да изгради надлеза. Зад всяка една от тези дейности стоят пари, коментираха от Областно пътно управление. Дупката ненадейно се отвори преди близо месец в платното за Каблешково. По надлеза има непрекъснат поток от леки автомобили, а преминават дори и бетоновози. Засега опасното място е указано само с табели.
Източник: Агенция "Фокус" |