Съветът по туризъм: Средствата за реклама на Българското Черноморие са крайно недостатъчни | ||||||
| ||||||
"Всички рекламираме обектите си. Ефективната реклама е тази, която има приблизителен размер около 10% от оборота, който сме реализирали, за да има ефект, за да е разпознаваем обектът т.е. България да стане достатъчно разпознаваема за всички видове туризъм. Това трябва да стане с агресивна рекламна политика. През всички тези години мога да кажа, че рекламната политика на българско правителство е плаха, за да не кажа незабележима. Сравнявайки я с наши преки конкуренти, като Македония, Сърбия, Гърция и Турция, ние просто не присъстваме на рекламния пазар. Понякога и такова усещане се наблюдава при нас, хотелиерите. Може би, още трябва да се поработи в тази посока и наистина от средствата, които генерира българската държава от туризъм било то вътрешен или международен, трябва да се заделят 10%", каза още Колчева. По думите й, другото, което не се използва от българското правителство, е стабилността в политиката. "България е политически стабилна страна. При нас няма големи сътресения, а туризмът е онази индустрия, която се е влияе много от такъв вид събития т.е. като външна граница на ЕС ние гарантираме тази стабилност. Може би, трябва да се акцентира върху това, че туристът може да се чувства спокоен на Българското Черноморие. Няма заплахи от атентати и България трябва да се възползва от това с по-агресивна реклама. Като ценова политика България достига средиземноморските дестинации като Испания, Франция, Италия, Гърция", коментира още Колчева. Според нея, предстоящият летен сезон ще бъде добър. Източник: Радио "Фокус" |