Ръст с около 8% бележат пристигналите туристи по Бургаското черноморско крайбрежие през 2013 г. спрямо 2012 г. Това показва анализът на сезон 2013 г., изготвен от УС на Бургаската регионална туристическа камара, каза Иван Иванов, председател на камарата. Туристическата година е била успешна за всички туристически субекти. "Макар и с леко завишени цени на туристическия пакет продажбите постигнаха положителен резултат с ръст на валутните приходи между 3.5 до 3.8%", заяви Иванов. По негови изчисления сезонът е донесъл на областта около 1 млрд. евро. Най-търсени са били хотелите от висока категория - три и четири звезди. Най-голям е бил интересът към к.к. "Слънчев бряг", където масово са се търсели хотели, предлагащи услугата "ол инклузив". "Някои от туристическите фирми от Обзор до Царево завишиха валутните си цени с 15 - 20%. Безпокойствието беше голямо не те постигнаха резултати, с които създадоха възможността за едно обогатяване на предложения "ол инклузив", коментира Иванов.
Руските граждани започнаха да планират своите ваканции, отбеляза той. В същото време Слънчев бряг се утвърждава като предпочитана дестинация за младежки туризъм. Черноморските общини са предложили интересни програми за развлечение на организирани и индивидуални туристи. "Засили се интересът на водещи круизни компании към Пристанище - Бургас, особено след откриването на неговия пасажерски терминал", допълни Иванов като каза, че бургаският порт очаква 8 лайнера през 2014 г. като цифрата не е окончателна.
Ръст се забелязва на туристите от Беларус, Украйна, Финландия, Русия, Австрия, Норвегия, Словакия, Полша. Висок е ръстът на английския пазар - около 5%, както и на шведския - около 4%. Ръстът на израелския пазар е около 1%.
На чешкия пазар обаче има спад с около 24%, на холандския - 22%, германския - 12%, ирландския - 8% и арменския - 7%. Според Иванов за този спад, трябва да се направи сериозно маркетингово проучване за нивото и качеството на предлаганите услуги, спрямо наши конкурентни дестинации. По неговите думи, трябва да се обърне внимание на квалификацията на кадрите и спазването на Европейските директиви, касаещи туризма и туристическите услуги. Туристическият поток е разделен на бедни и много богати туристи, смята Иванов. Стъпили сме и на нови пазари като Швейцария, Катар, Испания, Саудитска арабия, Обединените арабски емирства.
Източник: Радио "Фокус" |