Много жалби за рекламация на стоки постъпили в КЗП-Бургас | ||||||
| ||||||
2/3 от жалбите постъпили през януари в КЗП-Бургас са свързани с рекламация на стоки, съобщи нейният директор Николай Стойков. "За изминалия месец КЗП - Бургас е работила по няколко теми, по план програма, която се спуска от ръководството в София. Тя е валидна за територията на цялата страна. Районът на действие на комисията са градовете Бургас, Ямбол и Сливен. За този период има извършени около 320 броя проверки по различните месечни теми - право на информация, намаления, опасни стоки, проверки в заведения за хранене и развлечения, средства за подслон, места за настаняване", обясни той. Проверките са завършили със съставени 25 акта за административни нарушения. Получените жалби и сигнали за месец януари са около 80 броя. По отношение на съставените актове, Стойков заяви, че все още в някои обекти етикетите не са пълни, съгласно изискванията на Закона за защита на потребителя. Не много често срещано нарушение при намаленията е, че не навсякъде има обявен срок на самото намаление. По принцип срокът, който по закон трябва да обяви търговецът, не би следвало да бъде по-дълъг от един месец и по-малък от един работен ден, обясни директорът на КЗП-Бургас. По отношение на жалбите най-много са рекламациите на бяла и черна техника, включително и мобилни телефони. По-малко са жалбите и сигналите, свързани с извършването на някаква услуга като изработка на дограми, кухненско или спално обзавеждане. "2/3 от жалбите са свързани с рекламация на стоки", категоричен бе той. Основно този месец ще се проверяват магазини предлагащи кристали по Наредбата за етикиране на изделията от кристал. Друга тема е тази за безопасност на стоките. Приоритетно се работи по жалби и сигнали. Извършват и съвместни проверки с други органи. Източник: Радио "Фокус" |