Започва изграждането на единен център за обработка на нарушенията за скорост | ||||||
| ||||||
Проектирането и изграждането на системата и на центъра ще стане чрез процедура за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и ще се финансира от Фонда за безопасност на движението. Изграждането на системата и на центъра ще генерира потенциал за намаляване на жертвите по пътищата, като от друга страна ще спести значителен човешки и финансов ресурс за контрол на движението. Превишената скорост е причина за близо половината от загиналите по пътищата у нас. Целта, която България си е поставила, е техният брой през 2020 г. да намалее двойно спрямо 2010 г. В резултат на поставените през последните три години контролни камери е налице сериозен спад на загиналите, достигнал през м. г. нивото от 1963 г. - 568 души (за сравнение, през 2008 г. те са 1061). Към момента са определени и обследвани 174 места за разполагане на стационарни уреди за контрол на скоростта в населените и извън населените места, като в по-голямата си част те съвпадат с установените участъци с концентрация на ПТП. Необходимо е закупуването на нови уреди и обучение на служители за работа с тях. Практиката в държавите от Европейския съюз с водещи показатели по безопасността на движението показва, че за постигане на сигурност по пътищата. е необходима ефективна централизирана система за правоприлагане и контрол на скоростните режими. Най-общо структурата й включва трансфер на данни от крайни устройства, обработка със специализиран софтуер за разчитане на регистрационни документи, генериране на документ с глоба, разпечатване и изпращане на глобата до нарушителя, автоматизирано отразяване на плащането чрез връзка с банкова институция, архивиране и контрол на процесите. Към момента е налице помещение за разполагане на операторите за обработка на нарушенията, остава да се развие хардуерната част и комуникацията с крайните устройства. Времевата рамка за реализация ще е обвързана с доставка на стационарните преносими устройства и/или стационарните уреди. |