Специално приложение за смартфони информира пътниците за правата им | ||||||
| ||||||
Приложението е достъпно на 22 от езиците на ЕС. За момента то обхваща въздушния и железопътния транспорт, а съдържанието му ще бъде разширено за автобусните и морските превози през 2013 г., когато тези права влизат в сила. Заместник-председателят на Европейската комисия Сийм Калас, отговарящ за транспорта, заяви: "Много от нас са се чувствали безсилни на някое летище, когато ни обясняват, че нямаме права, а ние знаем, че имаме! С това приложение милиони пътници ще имат лесен достъп до точна информация за правата си, когато най-много се нуждаят от нея в неочаквани ситуации." Ако пътуването не се развива по план, това често води до стрес. Отменен полет, пакетна почивка, при която хотелът не отговаря на описанието в рекламата, или промяна в разписанието на влаковете - всеки пътник ще се справи много по-лесно със ситуацията, ако е информиран за своите права. В приложението се разясняват правата на пътниците при всякакви евентуални проблеми. Ако например даден полет е отменен и след това на пътника е отказан достъп на борда, той може да има право на обезщетение в размер от 125 до 600 евро. Ако багажът ви случайно е повреден, това може също да ви дава право на обезщетение. Добре е също така да се знае, че железопътните компании и авиокомпаниите са задължени да предоставят прозрачна информация за цените и да оказват помощ на пътниците с намалена подвижност. Ако смятате, че правата ви са нарушени, приложението също така ви предоставя информация към кого да се обърнете, за да подадете жалба. При мащабна извънредна ситуация, каквато настъпи например след кризата с вулканичната пепел от Исландия през 2010 г., приложението може също така да осигурява пътна информация и съвети от Европейската комисия. Приложението е част от кампанията на Комисията под надслов "Пътници, запознайте се с правата си!" |