© | | По проекта за изработване и разпространение на рекламно-информационни материали за промоцията на България като целогодишна туристическа дестинация бе реализирана най-мащабната рекламна кампания за страната ни на световните пазари. Тя е реализирана по Средносрочната рамкова инвестиционна програма на МИЕТ, финансирана по ОП "Регионално развитие". Това заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на заключителната пресконференция по проекта.Зам.-министърът подчерта също, че за проведените дейности по него са изразходвани общо 5 млн. лв. и в резултат на конкурентните условия пред кандидатствалите изпълнители са спестени над 2.8 млн. лв. Това ще ни даде възможност заедно със спестените средства и по други проекти да кандидатстваме пред МРРБ с още предложения за този програмен период до 2013 г., посочи Маринов. Провеждането на ефективна и масирана национална реклама ни позиционира на световния пазар като туристическа дестинация в по-висок клас, каза още той. В пресконференцията участва и ръководителят на проекта Владимир Туджаров, главен секретар на МИЕТ. Близо 3.2 млн. брошури на 6 основни езика и още 15 други, по-малко разпространени, сувенири и ниско бюджетни рекламно-информационни материали на обща стойност малко над 4 млн. лв. са създадени по проекта на МИЕТ. Той се финансира по ОПРР и включва изработка и разпространение на пълен набор от рекламно-информационни материали и сувенири с единна визия - брошури (имиджова и 9 тематични), серия регионални и тематични дипляни, информационен гид, плакати, листовки, картички, туристически карти, стикери, мултимедийни продукти, албуми и книги за туризма или сувенири с туристическото лого на страната.
За изработката на всички рекламно-информационните материали и сувенири са сключени 51 договора с изпълнители на обособените позиции. Отделно, по проекта са разработени наръчник за разпространението на създадените материали, както и методология за анализ на съдържанието и атрактивността им, които увеличават ефективността на националния маркетинг.
Създадените рекламно-информационни материали с единни концепция и дизайн осигуряват качествено и атрактивно поднасяне на информацията за България като туристическа дестинация, заяви и директорът на дирекция "Туристическа политика" в Мария Иванова. Материалите се разпространяват на световни и национални туристически форуми и борси, както и директно до потребителите на туристическите продукти и услуги. Целта е да се популяризират нови форми на устойчив и специализирани видове туризъм в регионите на страната, което допринася за увеличаване на туристопотока към тях.
Общо по проекта са изработени над 1 млн. броя рекламни брошури на стойност 1.981 млн. лв. Средната им единична цена е 1.98 лв., без ДДС. Деветте тематични брошури за българското Черноморие, зимните ни курорти, културния, религиозния, конгресния и бизнес, еко- и селския туризъм, вино и кухня, спорт, балнео, СПА и уелнес са преведени на 6 основни езика, а имиджовата - на 21.
Рекламните сувенири са 323 500 броя на обща стойност 828 746 лв. и средна единична цена от 2.60 лв., без ДДС. Серията включва луксозни, настолни и стенни календари, чанти, значки, икони, визитници и други протоколни подаръци.
Изработени са и 1 877 000 броя нискобюджетни рекламно-информационни материали на стойност близо 1.248 млн. лева. Средната им цена е 0.66 лв., без ДДС, като сред най-атрактивните от тях са информационен гид "Добре дошли в България" на 21 езика, серия регионални и тематични дипляни, туристическа карта и пътеводител на туристическите забележителности у нас и др. |