© Фокус | Мицкоски започна предизборна кампания с неговата партия ВМРО-ДПМНЕ, която беше основана на антибългаризма и след полагане на клетвата му като премиер се превърна в политика, която продължава и до днес. Тази политика е не само антибългарска, но и антиевропейска и оттам идва опасността за реална дестабилизация на Македония и Балканите като цяло. Налице е тотална самоблокада на стратегически коридор № 8, който да свързва Черно и Адриатическо море през България, Македония и Албания, и отказът на Македония от пътя й към членство в ЕС. Това каза за предаването “България, Европа и светът на фокус" на Радио “Фокус" ръководителят на международния отдел в БГНЕС Димитър Русков.
Той сподели, че след посещението му в РСМ с негови колеги от цяла Европа, Нидерландия, Испания, Португалия са били изумени от политиката на правителството на Мицкоски. "Те не разбират как една държава може да спира бъдещото си развитие и да работи против собствените си граждани. От разговорите му с представители на делегацията на ЕС в Скопие и Тирана, най-интересна е била срещата му с представителя на Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), представител в Албания. “В разговор с него коментирахме и изявленията на г-н Николоски, министър на транспорта на РСМ, че пътят за жп линията от Крива паланка до границата на България е нерентабилен, корупционен проект, твърде скъп. Той отговори, че живеем в ХХI век и разполагаме с модерни технологии за строителство. ЕИБ публикува до македонската преса изявление, в което отрича всяко едно твърдение на Николоски и изтъква, че по проекта за коридор № 8 са работили най-добрите специалисти, експерти, консултанти. Избраният маршрут е така направен, че да бъде възможно най-удобен за строителство и възможно най-евтин. Това е точно така и всяка идея на македонското правителство за саботаж на коридор № 8 няма да се случи", обясни Димитър Русков.
“Припомням и изявата на македонския външен министър Тимчо Муцунски пред Парламентарната асамблея на Съвета на Европа, той спомена, че предателството е дълбоко, но не предателството от България, а от Европейския съюз. Виждаме, че реториката се пренася от Българияс срещу целия ЕС и ни показва нежелание за интеграция. И в този смисъл абсолютно правилно беше решението на ЕС за разделяне на Северна Македония от Албания. Албания е изпълнила всички условия, включително и на България и продължава своя път. РСМ залъгва своите граждани с изкуствени проекти като “Отворени Балкани", "Сръбски свят" проформа на мини Югославия. Фаворизирането на коридор № 10 от Мицкоски и неговите министри - свързва Солун, Скопие, Белград и Будапеща. Този фронт и неговата ежедневна защита е доказателство за намеренията на правителството на Скопие", подчерта Димитър Русков.
Той коментира и намерението на Виктор Орбан да покана премиерите на РСМ и България в Будапеща: “Виктор Орбав имаше право да не подкрепи така нареченото френско предложение, но го подкрепи. Имаше право да не подкрепи разделянето на Албания и Северна Македония, но го подкрепи. Той е един от политиците към когото има най-ниско доверие в Брюксел. Представителят на Унгария в ЕС Оливер Вархеий от външна политика е преместен в ресор опазване на дивата природа и животните. Много показателна беше и реакцията на България, на българският външен министър Иван Кондов, който изпрати Орбан към Будапеща с еднопосочен билет с посланието, че “Между България и Македония няма спор. Не се нуждаем от изкуствени посредници". Друг пример е приетата декларация в България парламент. Днешният спор за песните, които имаме за Гоце Делчев е част на общата стратегия на македонизма, чиято идеология е създадена в Белград. Гоце Делчев сам се е определил какъв е - българин. Но ние не можем да очакваме като българи, френският президент или германският канцлер да познават в детайли делото на Гоце Делчев и животът му. Нашата работа е да обясняваме на партньорите ни в Европа реалната ситуация в Скопие, че се работи против, както България, така и общоевропейския интерес. Създава се едно празно пространство от 500 млн евро заем от Унгария, който се оказа китайски, мощното руско влияние през Белгард и Будапеща на Балканите. Помним през 90-те дестабилизацията на региона, войните в бивша Югославия и те завършиха с милиони бежанци и десетки хиляди избити цивилни. Всички идеи по които можем да имаме приемственост с РСМ са записани в преговорната рамка, приета от българския и македонския парламент и единодушно от всички държави членки на ЕС. Ако Северна Македония имаше реално желание за присъединяване към европейското семейство, правителството на Мицкоски трябваше да изпълни записаните договорености. Вписването на българите в преамбюла на Македонската конституция е само една малка точка от цялото споразумение", заключи Димитър Русков. |