Не правете тези грешки при проверка на нивото на маслото в двигателя | ||||||
| ||||||
За да сте сигурни, че нивото на маслото е в нормата, трябва да паркирате колата на равна повърхност и да оставите маслото да изтече в картера. С други думи, преди да проверите, трябва да оставите колата да престои с изключен двигател поне 15 минути. След това изваждаме масломерната щека, избърсваме я с парцал или салфетка, връщате я обратно в отвора и изчакваме няколко секунди. След това изваждаме щеката и замервате маслената следа. Нивото на маслото трябва да е по средата между маркировките "минимум“ и "максимум“. Автомобилът е паркиран на неравна повърхност За да получите неправилни резултати от замерването на маслото, е достатъчно дори едно от колелата на автомобила да не е стъпило на равна повърхност. Ако по време на измерването колата е паркирана на наклон, със сигурност замерването ще е невярно. Със сигурност идеалният вариант е автомобилът да е паркиран на равна асфалтова повърхност. Освен това не трябва да проверявате нивото на маслото, когато в купето има хора или когато багажникът е натоварен. Показанията в такъв случай също ще са неверни. Неправилен държане на масломерната щека Много шофьори, които бързат, просто изваждат масломерната щека и бързо, на око, оценяват нивото на маслото. Това е неправилно: първо трябва да избършете масломерната щека, след това да я вкарате обратно в отвора, докато спре, и да я извадите отново. В този случай щеката трябва да се държи вертикално надолу, така че стичащото си масло да не може да изкриви резултатите от измерването. Когато проверявате нивото на маслото, трябва да проверите и измервателната пръчка от всички страни. Ако от едната страна нивото се окаже по-високо, трябва да се съсредоточите върху другата страна, където е по-ниско. Но в този случай, разбира се, трябва да повторите теста. Прибързана "гореща“ проверка Първо, никога не проверявайте маслото при работещ двигател. Уви, и това се случва - не само не разпознаваш нивото, но и се цапаш. Ако направите замерването само няколко минути след изключване на двигателя, нивото най-вероятно ще бъде на минималното - маслото просто няма да има време да изтече в картера. Много производители на автомобили препоръчват проверка на нивото на студен двигател. Има обаче и изключения. Редица модели имат маркировки за студено и горещо на масломерните щеки със съответните ивици за оценка на нивото на маслото на студен и топъл двигател, пише carmarket.bg. Замърсяване на масломерната щека Изключително нежелателно е да избършете щеката с мръсен парцал, листа или други налични средства. Също така, когато проверяват нивото на маслото, невнимателните шофьори докосват мръсните повърхности в моторния отсек с щеката и я поставят обратно в отвора, без да я почистят. Така в картера попада мръсотия. Подобни абразивни частици могат да повредят частите на агрегата - по-специално стените на цилиндъра, коляновия вал и разпределителния вал. Оттук и заключението - използвайте само чисти кърпи, за да забърсвате масломерната щека. Почистете и зоната около нея преди всяка проверка на нивото на маслото. И още нещо - когато измервате нивото, може да помиришете щеката. Миризмата на гориво или изгоряло е причина за спешна диагностика на двигателя. |