Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Полковник Вилис Цуров посочи ключов проблем: Органите, които отговарят за организацията във ВВС са инженери
Автор: Йоланда Пелова 22:45 / 16.09.2024Коментари ()1472
©
Причините за катастрофата в авиобаза "Граф Игнатиево“ са комплексни. Разследващите органи трябва да огледат нещата от всички страни и да подходят обективно. Трябва да се разбере защо е позволено провеждането на това авиошоу при ниво на подготовка, която не отговаря на това мероприятие, и защо се изразходва този ресурс. Това каза председателят на Съюза на офицерите от резерва "Атлантик“ полковник Вилис Цуров в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“.

Той отбеляза, че има много видеозаписи на авиокатастрофата и много предварителна информация. "Още повече че черната кутия е в добро състояние и може да даде данни за работата на летателния апарат“, допълни полковник Цуров.

Той посочи, че на кадри от видеоматериалите се виждат два бели кръга при падането на самолета. "Изказаха се и предположения, че те може би са се опитали да катапултират, но това е мое лично мнение“, допълни той.

Сред разследваните причини за катастрофата са грешка на летците, неизправност на техниката и в управлението. "Но доколкото видях, управлението се свежда само до управление от пункта за управление. Никой не взема предвид организационните проблеми преди това и никой не взема предвид реалното ниво на подготовка на летците за подобни упражнения“, посочи полковник Цуров.

По думите му след закриването на специалността "Щабни ВВС“, органите, които вече отговарят за организацията във ВВС, са инженери. "Те извършват своите анализи и своето управление по много различен начин и с други методи. Навремето щабните органи, които бяха подготвени само за това и завършваха съвместно с летците, поставяха на първо място човешкия фактор, а човешкият фактор е основната страна за изпълнението на всяка задача. Инженерният състав, който пое щабните длъжности от известно време насам, залага на грешки на пилотиране, на грешки на техниката, на други особености. Това, което е най-важно – дали летецът е починал преди полет, дали е направил цялата бойна подготовка, предполетната подготовка, предварителна подготовка за проверка на техниката, отпадат, тъй като за тях те са "несъществени“, защото те разсъждават от инженерна гледна точка“, обясни експертът.

Според полковник Вилис Цуров обвиненията към министъра на отбраната за организацията на авиошоуто са несъстоятелни. "Трябва да знаем, че когато се планира мероприятие в Българската армия, то започва отдолу нагоре и се съгласува на различни нива. Накрая, след като Съветът по отбрана реши, министърът го представя в парламента. Министърът не го е планирал, а просто го е представил в парламента, а парламентът е дал заключение да бъде проведено юни месец“, обясни той.

Полковник Цуров постави въпроса защо мероприятието се казва "20 години членство в НАТО и 35 години използване на самолет МиГ-29“. Друг въпрос, който трябва да бъде зададен според него, е защо датата съвпада с мероприятие, проведено в местността Паниците. "Оправданието е, че е имало планиран полет с президента и американски генерал, но каква е връзката с мероприятието?“, попита той.



Още по темата: общо новини по темата: 68
20.10.2024 »
18.10.2024 »
18.10.2024 »
17.10.2024 »
17.10.2024 »
16.10.2024 »
предишна страница [ 1/12 ] следващата страница
Още новини от Национални новини:

https://www.burgas24.bg/novini/Bylgaria/Polkovnik-Vilis-Curov-posochi-klyuchov-problem-Organite-koito-otgovaryat-za-organizaciyata-vuv-VVS-sa-inzheneri-2265779
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.