Задължително ли е физическото посещение в кабинета на личния лекар за презаверяване на електронна рецепта? | ||||||
| ||||||
С въвеждането на електронното предписание и отпускане на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни не отпада регламентираното задължение по чл.49, ал.1 от Националния рамков договор (НРД) за медицинските дейности 2023-2025 г., съгласно който: "Лекарствените продукти, медицинските изделия и диетичните храни за специални медицински цели се предписват след извършен преглед/консултация от лекаря, който се документира в амбулаторния лист и се удостоверява с подписа на здравноосигурения пациент (ЗОЛ)“. Дори терапията да е назначена от специалист и състоянието на пациента да е без промяна, постановеният ред за оказване на медицинска помощ е той да се яви в кабинета на лекаря, да бъде прегледан/консултиран, да се обсъди лечението, като се вземе предвид ефективността от прилаганата лекарствена терапия, възможни взаимодействия с други медикаменти, проява на нежелани лекарствени реакции от провежданото лечение и едва тогава специалистът да издаде рецептата, да изготви амбулаторен лист и пациентът да го подпише. В Наредбата за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ е записано, че лекарите от лечебните заведения за извънболнична помощ - общопрактикуващи и специалисти, извършват домашни посещения на здравноосигурените пациенти само когато тяхното състояние налага това. Ако пациентът е неподвижен и на легло, т.е. невъзможно е да отиде на място, в кабинета, редно е личният лекар да извърши посещение в дома и въз основа на прегледа да издаде електронно предписание, пише zdrave.to. |