Експерти след промените за годишните прегледи на колите: Тази мярка не е въведена, за да ни вземат колите и да ни крадат парите | ||||||
| ||||||
Георгиев посочи, че не е вярно, че шофьорите на автомобили не са знаели кога ще влезе в сила дата за новите изисквания. Той посочи, че българите чакат винаги последния момент и "не признават сервиз и реглаж". Проблемът на бензиновите автомобили е, че не се поддържат, а не че са стари, допълни той. По данни на Министерството на финансите от началото на годината 120 от близо 1200 конфискувани автомобила получават пазарна реализация след търгове на НАП. Буенова каза, че тази мярка не е въведена, "за да ни вземат колите, да ги продават и да ни крадат парите". Тя посочи, че има ефект от рестрикцията, тъй като шофьорите се страхуват да не им бъде отнет автомобилът и затова драстично са намалели хората, сядащи зад волана след употреба на алкохол и наркотици. Георгиев посочи, че проблем за водачите е дългият период от взимане на пробата до излизане на резултатите, а именно - една година. "Преди година и половина, ако бяхте обжалвали мярката, с която са ви взела колата и книжката, съдът щеше да я потвърди. Но делата станаха много, а вредите за държавата - големи. Затова бе взето следното решение: Върховният административен съд излезе с практика, при която, ако не сте обжалвали мярката в 14-дневен срок, нямате право на обезщетение. И така всички хора, които не са знаели, че тази практика ще излезе, губят правото на обезщетение, но трябва и да платят разноските на своя адвокат и юристите на МВР. Това е потресаващо", обясни Георгиева. |