Проблеми за шофьорите, които са свикнали да минават годишния технически преглед по втория начин | ||||||
| ||||||
На 22 юли изтече гратисният период, в който всеки пункт трябваше да има онлайн връзка с "Автомобилна администрация", така че да изпраща в реално време резултатите от тестовете на колите. След тази дата 90-ина от над 1000 пункта бяха затворени - завинаги или временно, защото нямат нужния софтуер за предаване на данните. Преди беше възможно колата да мине преглед дори ако изобщо няма катализатор, с неизправни спирачки и т.н. Сега компютър, а не човек решава дали автомобилът покрива критериите, тоест елиминирани са възможностите за подправяне на данните. Стара или не, ако колата е добре поддържана, ще издържи годишния "изпит", категоричен е експертът. Той препоръчва преди годишния преглед автомобилът да мине на профилактика в надежден сервиз - за да се види дали няма нужда от ремонт, смяна на маслото, на филтри и т.н. "При бензиновите коли е различно измерването и заради това е по-трудно минаването на ГТП. При дизеловите коли, например, се измерва само димът, който излиза от ауспуха. Докато при безниновите коли дори и при некачествено гориво също може да повлияе - някой може да пострада, ако си е сипал евтин бензин няколко дни преди прегледа." "Държавата отказва да се намеси и да забрани вноса на 10-годишни коли. Лобито на дизеловите автомобили у нас е много силно" "Очаква се глобално търсене на катализатори. При-новите коли са и много по-скъпи, имат и ценни и метали. А и те са изключително лесно за крадене. Българинът гледа да спести от всичко, което може - ще си смени маслото пред входа, ще си вземе накладки от интернет, защото са по-евтини и т.н." |