Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Специалист: Системата "бонус-малус" би довела до намаляване на пътните инциденти
Автор: Харитина Агопян 14:51 / 15.03.2024Коментари ()1810
©
Системата бонус-малус ще доведе до намаляване на ПТП-тата, защото удря по джоба на нарушителите. До 20% са намалели произшествията в глобален план благодарение на тази система". Това каза Милена Петкова, търговски директор на застрахователен брокер, в “Денят на Фокус" по Радио “Фокус".

“Гражданската отговорност предвижда поне 5% годишен спад от премията при липса на ПТП и нарушения. Самата система има възможност да свали 50% от премията Ви, ако установи, че 10 г сте били примерен водач", поясни Петкова.

Каско и гражданска отговорност са различни полици. “Ако държите и самите Вие да сте застраховани, ще продължите да си плащате, а въвеждането на тази система ще Ви дисциплинира, за да имате ниски премии и по каско, и по гражданска отговорност.

Застрахователите целят да вземат колкото е възможно повече хора, така че уеднаквяването на системата ще доведе до еднакви правила за всички застрахователи. Ако щетите, заведени по каско полица, са по-ниски, нямате завишение по самото каско. Има единен критерий за това, кое е голяма и кое - малка щета", обясни още търговският директор на застрахователен брокер.

Базисните тарифи на застрахователите вече са що-годе изяснен, въпросът е какви отстъпки ще даде всеки застраховател. Статистиката в световен

мащаб сочи, че уеднаквяването на базата води до еднакви цени с малка разлика между различните компании, разясни Петкова.

“Скачането на цените се налага от факта, че отчисленията за гаранционен и за обезпечителен фонд са малко по-високи. Няма логика при нас цените да са драстично надолу, когато тенденцията в ЕС е друга. Отчисленията за зелена карта при евентуално ПТП извън България биха направили нашите застрахователи неплатежоспособни", каза още събеседникът.

“Винаги всеки застраховател сам определя цените на полиците си, като има базова тарифа, която внася за одобрение в КФН. Би било добре застрахователите да знаят, че лицето Х е лош шофьор и да могат да се определят някакви рестрикции спрямо него.

Отстъпките не могат да бъдат с повече от 50% надолу, завишенията не могат да надвишават 400%. В Австрия и Италия един номер на автомобил можете да прехвърляте на всяка следваща кола. Това не е лоша практика. Номерът върви персонално с водача. За момента в България такава възможност не е предвидена", каза още Милена Петкова.


Още новини от Национални новини:

https://www.burgas24.bg/novini/Bylgaria/Specialist-Sistemata-bonus-malus-bi-dovela-do-namalyavane-na-putnite-incidenti-2041320
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.