Случвало ли ви се е да заплатите скъп продукт и да не бъде доставен? Можете да оспорите трансакцията | ||||||
| ||||||
– липса на знание и съгласие на картодържателя (кражба/изгубване/присвояване на данни) – дублирано плащане при същия търговец за същата стока/услуга; при надтаксуване за сума над посочената, за която сте се съгласили; – различна валута от валутата, за която сте позволили плащането; – кредитно плащане, но не е постъпила сума по сметката Ви; – неполучена заявена сума при теглене на пари от банкомат; – заплатена сума за стока/услуга, която се оказва дефектна/неотговаряща на описанието и върната от Вас на търговеца (в този случай, ще трябва да пазите всички документи доказващи това); Оспорване на трансакцията се прилага само за банкови карти. Как се случва оспорването? Най-добре е да посетите клон на вашата банка, за да оспорите трансакцията. Някои банки предлагат онлайн оспорване на трансакцията, но голяма част изискват това да се случи на място чрез подаване на декларация/жалба за оспорване на трансакция. Обичайна практика е към жалбата да се изисква от потребителя да попълни въпросник, на който е нужно да се отговори детайлно за казуса и да се посочат трансакциите, които искате да оспорите. Предварително се подгответе с търпение и съберете всички документи и кореспонденции, които имате с търговеца, защото ще ви бъдат изискани. Нашият съвет Избягвайте кешовото разплащане, банковите трансфери и плащайте само с карта за по-крупни суми за стоки и услуги. Това може да ви спести много пари!, съветват от "Активни птребители". Подобни случаи са показателни, че ние като потребители трябва да подхождаме разумно към всяка ситуация, която засяга заплащане на стока и/или услуга. Ние сме длъжни да положим усилия и да ползваме всички възможни способи, за да. Дори и правото да бъде на наша страна, ние можем да понесем вреди за хиляди левове и последващи действия може да не възпроизведат ефект, защото търговецът дори да бъде осъден може да не притежава средствата, за да плати. |