Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Експерти: България трябва да популяризира културно-историческото си наследство
Автор: Екип Burgas24.bg 17:33 / 27.09.2010Коментари ()612
© Burgas24.bg
България е на трето място по богатото си културно-историческо наследство в Европа след Италия и Гърция и от тук нататък и държавата и общините трябва да насочат своята промоция към неговото популяризиране, каза Диана Колчева, председател на Съвета по туризъм "Черноморец". "И държавата и общините от тук нататък трябва да насочат своята промоция на този продукт към съответните дестинации, които са потребители на културния туризъм. България е уникална със своите тракийски гробници, България е уникална с пътя, който е минавал през нея за Римската империя, България е уникална със своите църкви и манастири, така че може да се работи в посока промотиране на културно-историческото ни наследство", каза Колчева.

Тя допълни, че трябва да се помисли за това как най- добре да бъде "опакован" продуктът, който имаме за да може да се привлекат повече туристи. Предстои и много работа с разработването на стратегия за развитието на културния туризъм от национален мащаб до общините, които също трябва да имат своя регионална стратегия за представяне на местното си наследство. Да се привлекат и туроператорите, които да представят и рекламират всеки един град в пълното му наследство тъй като в момента много често те предлагат само тези обекти, музеи и църкви от които имат комисионни, и голяма част от културно-историческото ни наследство остава скрито за туристите, посочи Колчева.

"Пристигайки в градовете туристите често виждат една църква, която е емблематична или даден обект, а от там нататък имат свободно време да ходят да пазаруват. В това няма нищо лошо и това е туризъм, който носи приходи за държавата ни, но в крайна сметка музеите, галериите, паметниците на културата това са нещата, които носят в действителност добрия имидж на държавата и съответно популяризирането й. От там съответно ще се очаква добавената стойност в туристическата услуга т.е. хората да похарчат допълнително пари по време на своя престой, а не да платят само "ол инклузив" и от нищо друго да не се интересуват. "Туроператорите са онази брънка в туризма, които по най- добрия начин могат да представят, културно историческото ни наследство и да го продадат на туристите", каза Диана Колчева.

Източник: Агенция "Фокус"


Още новини от Регионални новини:

https://www.burgas24.bg/novini/regionalni/Eksperti-Bulgariya-tryabva-da-populyarizira-kulturno-istoricheskoto-si-nasledstvo-194453
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.