Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Подвеждат ли ни с телефонни обаждания, че договорът с телекома изтича?
Автор: ИА Фокус 09:33 / 10.12.2023Коментари ()1083
©
Да опитат да ви подведат, че договорът ви с телекомуникационната компания изтича, когато остава цяла година до края на срока му?

Такава е историята, която разказва героинята в новия епизод на подкаста "Ние, потребителите". Сигурно обаче звучи познато на немалко клиенти на доставчиците на услуги в сектора, за което свидетелстват публикации в интернет и жалби при омбудсмана.

"На 13 октомври, след 17:30 ч. ми звънят от непознат номер и ми се представя служител на един от големите мобилни оператори. Информира ме, че договорът за единия от телефонните ми номера, който е двугодишен, изтича и аз не мога да го подновя нито при преференциалната такса от 12,99 лв., нито при стандартната от 14,99 лв. след преминаването му в безсрочен. Затова ми се предлага нова такса от 22,99 лв. с повече мегабайти, с повече възможности за разговори в чужбина, но на мен това не ми е необходимо. И понеже съм дългогодишен, лоялен клиент на този оператор, ми се предлага и нов апарат", споделя журналистът от БНР Биляна Славчева.

В телефонното обаждане са обяснили, че новият договор ще бъде изпратен по куриерска фирма, за да го прегледа и ако го одобри, да го разпише и върне единия екземпляр обратно по куриер, след което ще получи и чисто новия апарат. Тя приема предложението, но междувременно проверява действащия си договор и си припомня, че той всъщност изтича не сега, а чак след една година. “Това е точно на средата на двугодишния договор. Ако не бях прегледала, че имам още цяла година от него, щях да приема оферта с много по-висока такса и неизгодна за мен", разказва още Славчева пред водещата на подкаста Габриела Руменова. И добавя, че в разговори с представители на телекома и на куриерската служба е разбрала, че не е единствената и други хора също недоволстват, че спрямо тях от наетия от мобилния оператор кол център се прилага същият подход.

В подкаст епизода Биляна Славчева и Габриела Руменова предупреждават потребителите да бъдат внимателни с офертите за Коледа и Нова година – да се информират подробно за условията и да преценяват доколко са изгодни за тях, тъй като се обвързват с условията не само за празниците, но за период от една или две години.

“Разказваме тази история, за да подсетим хората, че не трябва да се доверяват безусловно на търговците, а да подлагат на проверка всяко тяхно твърдение, дори когато вече се намират в договорни отношения с тях. Опитът да бъдат подвеждани, че договорът изтича и така да им се отнема правото да се възползват от преференциите, заради които са се обвързали срочно с дружеството, е нелоялна търговска практика. Потребителите също така е полезно да знаят, че когато търговецът промени общите си условия, е длъжен да ги уведоми в 7-дневен срок. В такъв случай те имат право да приемат измененията, да продължат да изпълняват договора при старите условия или да го прекратят без такси и неустойки", посочи Габриела Руменова – автор и водещ на подкаста и създател на проекта "Ние, потребителите".



Още по темата: общо новини по темата: 234
27.11.2024 »
24.11.2024 »
12.10.2024 »
07.10.2024 »
23.01.2024 »
14.01.2024 »
предишна страница [ 1/39 ] следващата страница
Още новини от Национални новини:

https://www.burgas24.bg/novini/Bylgaria/Podvezhdat-li-ni-s-telefonni-obazhdaniya-che-dogovorut-s-telekoma-izticha-1926853
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.