Заведенията за хранене и развлечение са най-проверяваните обекти от мобилните екипи на Регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите, защото те са и най-много на пазара. Това каза в интервю за радио "Фокус" - Варна директорът Илиян Станоев. Голям брой нарушения са констатирани за липса на регистър за рекламации и непоставяне на видно място на удостоверението за категоризация. "Категоризацията на туристическия обект, както се шегуват колегите, е като свидетелството за управление на водачите на моторни превозни средства. Чрез него потребителят на туристическа услуга може да се информира в каква категория заведение е попаднал и не поставянето на видно място лишава потребителя от тази информация", коментира Станоев. При средствата за подслон и местата за настаняване нарушенията са главно за липса на информация за цените на нощувките. При хотелите е задължително информацията за цената на нощувката да присъства не само на рецепция, но и по стаите. При хотелите липсва и регистърът за рекламации. Има установени нарушения, при които настанените туристи не се попълват в регистъра за нощувки. "Следим регистъра, защото без вписване хотелиерът отнема правото на потребителя на рекламация. Всъщност самият турист не може да предяви рекламация след напускане на хотела, защото неговото име и адрес отсъстват от регистъра за нощувките", каза Станоев и допълни, че по този начин туристът не може да докаже, че е отсядал в този хотел и няма право на рекламации. Станоев бе категоричен, че резултатите от проверките не се крият, а се коментират, защото по този начин пазарът на туристически услуги би могъл да се саморегулира. Когато търговецът чуе за тези резултати от проверките на мобилните групи, ще провери дали при него всички документи са налице. И когато отстрани нередностите при евентуална проверка на инспекторите, той ще е изряден.
Източник: агенция "Фокус" |