Скандален случай! Повече от два месеца учители са писали оценки на починало дете | ||||||
| ||||||
12-годишното момиче е било записано като нова ученичка в средно училище "Найден Геров“ в "Столипиново“. През юли миналата година обаче загинало при инцидент в река Марица. Близките не уведомили училището, а оттам продължили да го водят като редовна ученичка. "Отсъствия не са нанесени, писани са минимален брой оценки, които когато разбрахме, че така седят нещата с ученичката, са изтрити, защото не е редно да бъдат писани", заяви Дияна Гавазова - и.д. директор на СУ "Найден Геров“- Пловдив. Според бабата на детето обаче учителите са знаели за смъртта му. Директорът на училището твърди, че са търсили семейството през септември - без успех. За смъртта на детето разбрали чак през ноември. "Изискали сме смъртния акт от ГРАО, получили сме го и на тази база отписахме детето от училище на 22 ноември", заяви Дияна Гавазова. Кога информирахте Районното управление по образование? - Не съм информирала РУО, допълни тя. От Регионалното управление на образованието в Пловдив извършили проверка и установили нарушения. Изискали обяснения от директора и изпратили доклад до министъра на образованието. Той обаче разпоредил нова пълна проверка. Според министъра фактологията е показала, че в Регионалното управление на образованието са били наясно, че в училище " Найден Геров“ са се писали оценки на ученичка, която е загубила живота си. Тепърва ще се преценява дали има основание за сезиране на прокуратурата. "Надявам се да е пропуск и да не са разбрали своевременно", заяви Донка Щилянова - началник отдел "Образование“ в община Пловдив. Защо е направено всичко това, за да не се изгуби държавната издръжка издръжка за един ученик? - Не, в никакъв случай. Как ще квалифицирате това, което се е случило? "Грубо нарушение, готови сме да поемем последиците от това", заяви Дияна Гавазова - и.д. директор на СУ "Найден Геров“- Пловдив. От РУО-Пловдив отказаха коментар за БНТ. И обявиха, че ще дадат подробности по случая в началото на следващата седмица. |