Министърът на транспорта: Спекулациите, които се правя, че горивата ще бъдат оскъпени са меко казано нестойностни | ||||||
| ||||||
От днес пристанище "Росенец“ вече се управлява от държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура“. По думите му данъчните складове са изцяло собственост на "Лукойл“, но контролът върху внесен продукт е в ръцете на държавата. "Държавата има капацитет има и опит, няма да бъдат допуснати извънредни ситуации, всичко е в рамките на закона. При така заложените текстове в регламента държавата не дължи обезщетения към концесионера. Концесията е прекратена заради форсмажорни обстоятелства, които касаят ограничителни мерки спрямо Руската федерация. Оттук нататък "Лукойл“ трябва да си търси правата някъде другаде, но не и в България. Рискът е изчислен, ние сме спазили закона и европейския регламент“, допълни Гвоздейков. Днес са проведени и първите шофьорски изпити, при които маршрутът за кандидат-шофьорите се избира електронно. "От една страна това премахва субективния фактор, за което е упреквана "Автомобилна администрация“, че посочваните маршрути от изпитващите се избират за едни или други хора. Той ще научи маршрута си, когато седне зад волана и изпитващия натисне бутона за избор на маршрут. Всеки маршрут съдържа комбинация от упражнения и няма как да се падне само прав път“, каза транспортният министър. По думите му санкциите за пияни и дрогирани шофьори на пътя също трябва да бъдат увеличени, но трябва да има образование и дисциплина. "Докато сами не осъзнаем, че трябва да има ясно самосъзнание и инстинкт за съхранение на околния, нищо няма да се случи. Трябва промяна на съзнанието“, смята Георги Гвоздейков. Министърът на транспорта коментира и темата с медицинските хеликоптери. "В петък възстановихме авиационния оператор, търговското дружество. Това не е Държавният авиационен оператор, а ще бъде оператор, който ще се занимава само със спешна медицинска помощ по въздуха. Поставихме си ясна цел, че до края на 2023 г. България трябва да разполага с авиационен оператор, който да може да прави спешна медицинска помощ по въздух“, каза той. По думите му на 17 септември шест пилоти заминават на обучение в Италия, а на 24 – трима инженери. Целта е през януари първият хеликоптер да бъде въведен в експлоатация. До края на 2024 ще бъдат изградени поне три от оперативните бази, каза още министърът. |
Още по темата: | общо новини по темата: 537 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/90 ] следващата страница |