Знаете ли как се проверява спирачна течност с мултицет? | ||||||
| ||||||
В резултат на това се променя точката на замръзване на спирачната течност. Тоест при силен студ колата може да има проблеми със спирачките, пише AutoMedia.bg. А на топло течността може да кипне. Резултатът е същият, но катастрофите са по-тежки, тъй като през лятото скоростта е по-висока. Затова е препоръчително да проверите състоянието на консуматива. Като правило, веднъж годишно. Ако говорим за проверка в сервиз, тогава се използва специално професионално оборудване. Но шофьорите, които предпочитат да ремонтират своя "железен кон", сами са измислили и други начини. Например, диагностика с помощта на мултицет. За да направите това, превключвателят на устройството трябва да бъде поставен в положение "20 волта", докоснете положителния извод на батерията с положителния накрайник на уреда и потопете отрицателния в резервоара със спирачна течност. В резултат на това на дисплея светва цифра, която не ви говори нищо. За да се разбере състоянието на течността, са необходими и допълнителни процедури. Трябва да направите същото, но с нова течност, която е в току що разпечатана бутилка. Е, тогава слагаме очила с дебели стъкла и изграждаме математическа връзка между показателите. Това ще ви позволи приблизително да оцените концентрацията на водата. Като цяло методът е много сложен и явно не е подходящ за всеки. Освен това разходите са високи. В крайна сметка трябва да разпечатате нова спирачна течност и не можете да съхранявате консуматива дълго време разопакован, но пък методът е точен и ако цифрите на двете течности съвпадат или са близки, то това означава, че спирачната течност в системата ви е добра. |