Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Д-р Теодора Иванова: Разработват чат приложение към тел. 116 111 в подкрепа на децата
Автор: ИА Фокус 11:38 / 04.08.2023Коментари ()946
© ДДЗД
Идеята за разработване на чат приложение към Националната телефонна линия за деца 116 111 не е отсега. Чрез това приложение екипът на ДАЗД цели да даде още една възможност за разговор и подкрепа на децата за всичко, което ги притеснява. Това каза председателят на Държавна агенция за закрила на детето д-р Теодора Иванова в предаването "Денят на фокус“ на "Фокус“. 

Инициативата на ДАЗД за разработване на подобен чат се случва с подкрепата и съветите на Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца. То вече е факт от миналата седмица. "Всички знаем, че децата живеят през своите телефони и ние трябва да търсим всякакви варианти да бъдем непрекъснато иновативни, за да можем да стигаме до тях“, обясни д-р Теодора Иванова. 

Чатът ще работи два дни седмично – във вторник и четвъртък, между 14.00 и 16.00 часа. Експертите на ДАЗД са на разположение за всякакви въпроси, които тревожат децата. "Това става чрез официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца, като децата само трябва да натиснат връзката към онлайн разговора“, уточни д-р Иванова. 

Темите, по които децата търсят помощта на експертите от ДАЗД, са най-разнообразни, като най-често са свързани с взаимоотношенията между тях. "Децата много често търсят съдействие за това как да се справят с действия от страна на други деца. Много често те казват, че тези психически действия и тормоз, на който са подложени, често преминава във физическо насилие – нещо, което за нас, възрастните, е много ясен индикатор за това, че ние трябва много да разговаряме с нашите деца. Децата имат нужда от внимание. Тези обаждания на телефона са нуждата им, викът, че те имат нужда да им бъде помогнато в определена ситуация. Когато връзката родител-дете по някакъв начин е прекъсната, децата се обръщат към нашите консултанти – те са техните приятели. Затова идеята на ДАЗД е този чат да бъде още техен приятел, да им помага тогава, когато нямат възможност да се допитат до своите най-близки“, обясни д-р Иванова. 

Ако детето, потърсило съдействие от експертите на ДАЗД, поиска да остане анонимно, разговорът не засяга личните данни, поясни председателят на държавната агенция. "В случай обаче, че консултантите преценят, че детето е в риск и има нужда от съдействие и от подкрепа от системата на МВР или от социалната система, имаме начини как да му помогнем“, допълни тя.  

По думите й на телефонната линия за децата подкрепа могат потърсят и възрастни – учители, медицински лица. "Съвсем наскоро медицинско лице се беше обърнало към телефонната линия, за да съобщи, че в болничното заведение е настанено дете с няколко суицидни опита, което е изключително тревожна ситуация. Това ни даде възможност незабавно да окажем помощ и подкрепа на семейството. Обърнахме се към органите за закрила на детето и с детето и неговото семейство беше започната незабавна активна работа, за да може цялото семейство да започне необходимата подкрепа и да няма други такива случаи“, разказа д-р Теодора Иванова.


Още новини от Национални новини:

https://www.burgas24.bg/novini/Bylgaria/D-r-Teodora-Ivanova-Razrabotvat-chat-prilozhenie-kum-tel-116-111-v-podkrepa-na-decata-1776974
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.