Вместо на летището в София, 100 души се озоваха в Букурещ | ||||||
| ||||||
"Най-накрая ни предстоеше кацане, когато ни казаха, че ще има проблем", обясни Ванеса Санчез. Нискотарифната компания все пак се отправя към летището в София, където е крайната ѝ дестинация. То обаче се оказва затворено. "Летище София през нощта, между 01:30 и 05:55 ч. ремонтира пистата, която не е ремонтирана от много дълги години. За това, разбира се, знаят всички компании по целия свят и знаят достатъчно рано", коментира пред Нова тв директорът комуникации на "Летище София" Росен Бъчваров. Полетът е пренасочен към Букурещ. Пътниците твърдят, че не са получили информация как ще се приберат. Сред тях е и Ванеса, която минава през всичко това с детето си. "Трябваше да мине поне час от пристигането ни на летището в Румъния, за да разберем, че единствената ни алтернатива ще са автобусите", каза тя. "Първото право, което има пътникът, е правото на информация", категорична е Соня Спасова - директорът на Европейския потребителски център. По-сериозният проблем, за който ни разказват обаче, е, че не получават храна. "Ако някой има нужда от храна или нещо за пиене – просто трябва да си ги подсигури сам. Как оставяш 100 човека без абсолютно нищо? Добре, че имаше малък хранителен магазин на летището", подчерта Санчез. Ванеса получава имейл с извинение. Но е категорична – ще потърси обезщетение, на което има право, след като е стигнала до крайната си дестинация с над три часа закъснение. "При разстояние до 1500 километра – компенсацията е 250 евро, до 3500 километра е 400 евро и над 3500 км компенсацията е 600 евро", обясни Спасова. |