Как да подготвим колата за дълго пътуване? | ||||||
| ||||||
"С повишаването на минималните дневни температури започва и подмяната на гумите – от зимни към летни. Това се прави, защото лятната гума е по-устойчива на високи температури – спира по-добре“, обясни пред bTV Мартин Сираков, който е търговски представител на фирма за гуми. Според него у нас се наблюдава масова практика за оставяне на старите зимни гуми и през лятото с аргумента, че "това им е последен сезон и са за изхвърляне“. Проблемът е обаче, че износените зимни гуми не спират толкова добре, уточни търговският представител. "Когато се налага рязко спиране или спиране на мокро, зимната гума не е толкова добра“, категоричен е Мартин Сираков. Той допълни, че зимни гуми се ползват при температури под 6 градуса. В закона е записано, че гумата трябва да има съответната дълбочина на протектора, т.е. там не става дума за сезонност и в този смисъл шофьорите не могат да бъдат глобени. "Разликите при гумите са основно в консистенцията на каучуковата смес. Лятната гума е с по-твърд каучук, както и с по-големи и прави канали. Сезонната гума е микс – тя е с каучука на лятната гума, но със зимна шарка на протектора. Зимната гума е с мека каучукова смес и канали, които позволяват по-добро сцепление с пътя при температури под 6 градуса“, обясни още Мартин Сираков. |