Как да се предпазим от нелоялни онлайн търговци? | ||||||
| ||||||
Проверени са е-магазини за текстил, електронни уреди и др. и са установени нарушения като: - фалшиви таймери за броене със срокове за закупуване на конкретни продукти - насочване на потребителите към определен избор (абонаменти, по-скъпи продукти и др.) - скрита или по-малко видима е важна информация (разходи за доставка, състав на продуктите, наличие на по-евтин вариант). Вижте съветите на онлайн платформата "Ние, потребителите": Полезно е да знаете! При сключване на договор чрез интернет сайт и задължение за плащане, до бутона за поръчка трябва да видите: - основните характеристики на стоките или услугите - крайната цена на стоките/услугите с всички данъци и такси, вкл. доставка - начин на изчисляване на крайната цена, ако естеството на стоките/услугите не позволява да се направи предварително в разумни граници - срок на договора (при наличие) - при безсрочен договор или наличие на клауза за автоматично подновяване - условията за неговото прекратяване - минималния срок, за който имате задължения по договора (при наличие) Съвети и права: -️ проверете крайната цена преди да поръчате - запознайте се подробно с характеристиките на стоките/услугите -️ не приемайте абонамент на всяка цена и внимавайте с личните данни -️ ако търговецът Ви препоръчва оферти, проверете дали наистина са изгодни и Ви устройват -️ ако търговецът не Ви е информирал по ясен и недвусмислен начин, че натискането на бутона "купи“ Ви задължава с плащане, Вие няма да бъдете обвързан от договора/поръчката |