Зам.кмет: Все още в Бургас няма добри условия за велосипедизъм | ||||||
| ||||||
По думите й на този етап има маркирани няколко велоалеи, които свързват Гаров площад с Морска градина, както и по протежението на цялата Морска градина където има маркирана велоалея. Тя заяви, че в процеса на реконструкция на някои от улиците бяха изградени велоалеи, давайки пример с бул. „Иван Вазов", участък от ул. „Гурко". В момента се изгражда алея по бул. „Димитър Димов". „Това е част от една цялостна програма, която има община Бургас за създаване на безопасни и удобни условия за велосипедистите. За съжаление бургазлии карат велосипед повече в почивните дни, за развлечение, отколкото като транспортно средство. Нашата амбиция е да създадем условия да се използват велосипедите и като транспортно средство, защото това е част от концепцията за устойчива градска мобилност. В самия общ устройствен план, който в момента е в процес на обсъждане е заложена тази концепция", коментира зам.-кметът. В тази връзка тя посочи и проекта за интегриран градски транспорт с техническата помощ на европейската инициатива „Джаспърс", част от който е изграждането на цялостна велосипедна мрежа, която да обвързва кварталите със центъра и със зоните за рекреация с дължина над 8км. Община Бургас е спечелил партньорски проект по програма Интелигента енергия, в рамките на който ще се разработват европейски стандарти за качество на велосипедните алеи в урбанизирани територии. „Ние ще използваме този проект като подготовка за изграждането на нашата реална инфраструктура и ще използваме опита на нашите партньори от Германия, Австрия Холандия - все страни с много добър опит в тази сфера. Ще използваме техния опит за удобни велоалеи, които действително да обслужват гражданите на Бургас", каза в тази връзка заместник кметът. По думите й общинската администрация работи и в посока промяна на нагласата на обществеността, защото българина не е настроен да изостави автомобила и да предпочете велосипед. Тя даде за пример европейската седмица на мобилността, в която общината участва всяка година. Тя бе категорична, че използвайки велосипед ще се подобри качеството на градската среда, ще се намали трафика в самия град и той ще се превърне в привлекателен за хората, пешеходците и велосипедистите, а не за автомобилите. Освен велоалеи общинската управа изгражда и стоянки за велосипеди. Такива вече има на гърба на административната сграда на община Бургас, в приморски парк в местата където са най-много посещавани. Що се отнася до самата настилка от която са изградени алеите, Николова каза, че навсякъде те са различни от различни материали. Заместник-кметът даде за пример Холандия, страна с дългогодишни традиции в карането на колело, където всичко е много семпло, без да се изразходват излишни средства. "Там има ясни правила, които се спазват и ясно е очертано движението както за пешеходците, така и за автомобилите и велосипедистите", завърши заместник-кметът. Източник: Агенция "Фокус" |