Бургас планува закупуването на автобуси, задвижвани от водород | ||||||
| ||||||
"С енергийния системен оператор се разбрахме Бургас да служи като пилотен проект – общината да закупи автобусите, а те да изградят зарядните станции за зелен водород. Така ще се затвори кръгът за доставка на гориво и консумация, което ще има положителен икономически ефект. Има няколко държави в Европа, които използват водорода за обществения си транспорт", коментира Николов. Използваните в момента електрически автобуси от общинския превозвач "Бургасбус" се движат само по градските линии, тъй като нямат техническата възможност за връзка с близките населени места. "Не ни достигат километри в енергия. Именно това компенсира водородът. Обмисляме да кандидатстваме за изпълнението на този проект по норвежката рамкова програма. Знаем, че община Осло успешно е разработила тази технология и използва автобуси на водород за извънградските линии", каза още кметът на Бургас. Автопаркът на общинския превозвач е от машини, използващи метан, дизел и електрическа енергия. Според Николов колкото по-малко е използването на автобуси с двигатели с вътрешно горене, толкова по-стабилно икономически и финансово ще бъде дружеството "Бургасбус". "Ако включим в този микс и водородно задвижване за извънградските линии, ще бъдем по-сигурни от икономическа гледна точка. В момента правим анализ, за да сме наясно колко автобуси ще бъдат нужни според връзките между населените места в общината и кварталите на града", разясни кметът на Бургас. |