Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Познато лице от телевизионния ефир се шокира от сметка за телефон
Автор: Екип Burgas24.bg 14:57 / 12.11.2022Коментари ()1021
©
"Съпругата ми има договор с телеком за неограничени минути към всички мрежи в България и в роуминг в ЕС. Разговорите с дъщеря ни, която е студентка в Италия и е абонат на тамошна телекоминикационна компания, се таксуват като международни. Аз също разговарям с нея от своя български номер, но на мен не ми отчита никакви такси. Има ли смисъл да подавам жалба?" Оплака се познатият като многократен участник и победител в телевизионно състезание "Минута е много“ по БНТ Димо Падалски.

Разговорът е таксуван като международен, тъй като обаждането е от намиращ се у нас абонат на телекомуникационна компания в България до абонат на телеком в Италия, макар тя да е държава в ЕС. Тези разговори се регистрират като международни и се заплащат съгласно индивидуалния план на всеки абонат.

При включени безплатни международни разговори, първо се изразходват те и чак тогава започва начисляване на суми по тарифата към договора на абоната.

Поради това известно време може да разговаряте "безплатно“.

Ако сте в която и да е страна от ЕС и от българския си номер се обадите до номер на чужда държава от Съюза, разговорът ще бъде в роуминг. Така ще е и когато сте на гости в същата държава и звъните на домакините си на номера им от тамошния телеком, и когато сте на почивка в Испания например и им се обаждате, за да им разкажете как преминава пътуването Ви.

В случай че близките Ви са в друга европейска държава, където учат и/или работят и имат български номер, то разговорите помежду ви също ще са в роуминг.

Важно! За да бъде спазена т.нар. "политика за справедливо ползване“ на европейския регламент, абонатът с български номер в чужбина трябва да е пребивавал у нас през два от последните четири месеца. В противен случай на него може да му бъдат начислени допълнителни такси.

При съмнения за неправилно начислени суми може да се подаде жалба до съответния телеком, а на следващ етап - към Комисията за регулиране на съобщенията. Съветите са на експертите от "Ние, потребителите".


Още новини от Любопитни новини:

https://www.burgas24.bg/novini/interesno/Poznato-lice-ot-televizionniya-efir-se-shokira-ot-smetka-za-telefon-1461554
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.