Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Грешките, които се допускат при шофиране по магистрала
Автор: Екип Burgas24.bg 09:44 / 28.10.2022Коментари ()451
© Facebook
Шофирането по магистрали се възприема от мнозина шофьори като едва ли не най-лесното, но това често се оказва измамно. Изследване на Autopistas, която е част от испанската корпорация, занимаваща се с управление на платени пътища Abertis Infraestructuras, посочва 5 най-често допускани грешки на аутобаните, които могат да струват скъпо на водачите. Изводите са направени от данни след наблюдение на 28 936 леки автомобили и 8768 тежки превозни средства, като компанията управлява над 8600 км платени пътища не само в Испания, пише Automedia.

   

Разсейване на шофьорите

Според данни на Генералната дирекция на движението (DGT) разсейването е най-тревожният фактор. 32% от произшествията със загинали през 2021 г. са причинени от някакъв вид разсейване на шофьора като пряка причина. Според проучването 3% от водачите използват мобилен телефон докато шофират и от DGT считат, че около 400 смъртни случая годишно в Испания са причинени от използването им. 

Изчислява се, че ако отделим 20 секунди, за да изпратим съобщение, например по WhatsApp, ще изминем 600 м, без да обръщаме нужното внимание на пътя. В допълнение, отделянето на 8 секунди за отговор на повикване може да ни отнеме 266 м, преди да се фокусираме върху пътя.

Превишена скорост

57,3% от шофьорите превишават разрешената скорост, като това е много често срещано нарушение по магистралите. Докато умерената скорост винаги е фактор, който допринася за намаляване на последствията от произшествия, превишаването намалява способността на водача да реагира на непредвидени събития и генерира така наречения тунелен ефект - намаляване на зрителното поле, което е обратно пропорционално на скоростта. 

Според проучването през последните години шофьорите са станали по-наясно с този проблем и процентът на тези, които превишават 160 км/ч е намален. Освен това голям процент шофьори, които не спазват ограничението от 120 км/ч, не надвишават 130 км/ч. Най-високите скорости по магистралите са регистрирани през почивните дни.

Използване на мигачи при маневри

Сигнализиране при маневри се използва все по-малко от много шофьори, които подценяват значението да информират другите участници в движението за своите действия. Само 33% от шофьорите използват мигачи на пътища с две платна и магистрали, което води до объркване и потенциално опасни ситуации по време на смяна на платното или изпреварване. 

Според проучването тази грешка е по-често срещана при леките автомобили, като водачите на тежкотоварни автомобили са по-стриктни при използването на мигачите.

Безопасна дистанция

Дистанцията между автомобилите е жизненоважно за безопасността, особено при високи скорости. Приблизително 11% от водачите на леки автомобили не спазват безопасното разстояние и това ги прави уязвими при рязко спиране, непоказани маневри или друго непредвидено събитие на пътя. 

Още по-опасно е липсата на безопасно разстояние, когато се шофира през нощта, в дъжд или при лоша видимост и условия на пътя.

Използването на предпазен колан

Въпреки че по-голямата част от шофьорите в момента използват предпазния колан защото са осъзнали важността му в случай на катастрофа, или защото не искат да бъдат глобени, същото не важи за пътниците на задните седалки. Все още има много случаи, в които седящите отзад омаловажават значението на колана и пътуват без да го закопчават. А това при инцидент причинява сериозни наранявания и дори смърт. 

В случай на челен сблъсък поставянето на предпазен колан намалява риска от смърт и сериозни наранявания на главата с 90%. Освен това намалява риска от рани, счупвания и други наранявания със 75%. При удар отзад намаляването на риска от смърт или сериозно нараняване е 50%.

 

 



Още новини от Национални новини:

https://www.burgas24.bg/novini/Bylgaria/Greshkite-koito-se-dopuskat-pri-shofirane-po-magistrala-1443732
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.