Клиент за фалиралия туроператор: Дължат ми над 4000 лева | ||||||
| ||||||
Фирмата "Дрийм Холидейс БГ" ни увери, че дружеството не е разписвало договори с потребители от м.04.2022 г. и няма обявени бъдещи заминавания, които няма да се осъществят. Пловдивчанин се свърза с медията ни, оказа се, че въпреки опитите, които е направил, не може да си върне от сумата от над 4000 лева, които агенцията му дължи заради неосъществено пътуване. Ето неговата жалба, адресирана до Министерството на туризма: През м. 01.2022 г. от реклама в интернет научих за предлагана екскурзия от "Дрийм Холидейс" до Рио де Жанейро и водопадите Игуасу. Установих контакт с фирмата чрез посочения от тях телефон. Договорът за екскурзията ми беще изпратен на хартиен носител чрез Еконт. От разговорите със служител на агенцията разбрах, че имат практиката да ги пращат по Еконт и също, че групата е попълнена и екскурзията ще се проведе. Полученият договор съдържаше всички реквизити, които ме интересуваха - дати на пътуване, хотели, допълнителни такси и гарант на туроператора по смисъла на Закона за туризма - ЗК “Лев Инс". С договора получих и проформа фактура за авансово плащане в размер на 2141 лв., които заплатих с платежно нареждане на 08.02.2022 г., срещу което получих фактура. С наближаване датата на екскурзията ми беше изпратена нова проформа фактура за 2250 лв., която заплатих с платежно нареждане на 07.03.2022 г. На 28.03.2022 г. направих запитване за час на явяване на терминала, за теста за ваксина и т.н. Отговориха ми по ел.поща, че полета е анулиран от Ер Франс и ми предложиха ново полетно разписание с други превозвачи за друга дата от месеца. Това не ме устройваше и направих отказ от екскурзията по тяхна вина с молба да ми бъде възстановена сумата от 4391 лв. - общият размер на двата превода. Изпратиха ми кредитно известие за същата сума, издадено на 01.04.2022 г. и съставено от служител във фирмата, което до този момент не съм получил. Направих опити за свързване с "Дрийм холидейс" по телефона, но не отговаряха. Потърсих ги и на място на посочениия адрес в Софияв хотел "Рила", но от рецепцията ми отговориха, че от две седмици не са се появявали. След проверка в Регистъра на туроператорите установих, че гарант съгласно Закона за туризъм е ЗД “Евроинс" а не ЗК “Лев Инс" с договор до 14.01.2022г.. На 02.06.2022 г.направих постъпки пред тях за възстановяване на сумата по проваленото пътуване, но те ми отговориха,че съгласно член 103,ал.5 от ЗТ покриват отговорност по договори, сключени в периода на действие на застрахователния договор- 09.02.2022 г. - 08.02.2023 г. В моят случай съставения договор попада между две гарантиращи застраховки. Кой следва да ми възстанови направените разходи? Излъганият турист съобщи за Sofia24.bg, че Районна прокуратура- Пловдив е образувала досъдебно производство по неговия казус. |