Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Приемат документи за подпомагане на ударени от кризата работодатели
Автор: Екип Burgas24.bg 15:55 / 12.01.2010Коментари ()657
Открита е първата за тази година процедура за приемане на документи в изпълнение на ПМС №44/2009 г., което определя условията и реда за изплащане на компенсации на работници и служители, преминали на непълно работно време в икономическите сектори „Индустрия" и „Услуги", съобщиха от Регионалната служба по заетостта. Както е известно, Постановлението цели да подпомогне работодателите, които имат временни проблеми с производството, да задържат квалифицираната работна сила, докато се преодолее кризисния период.

От 14 януари (четвъртък) в 14-дневен срок в дирекциите "Бюро по труда" по месторабота могат да се представят декларации на работници и служители и документите на техните работодатели.

За изплащане на компенсации в размер до 120 лева за срок не повече от 4 последователни месеца могат да кандидатстват работници и служители, за които е установено непълно работно време, като те следва да попълнят и предоставят на работодателя декларации по образец (приложение № 1 към Постановлението). Съответните работодатели трябва да представят в ДБТ комплект документи (описани в чл.5, ал.2 на Постановлението) и трябва да отговарят на няколко важни условия:

Да са местни физически или юридически лица, както и чуждестранни юридически лица, които осъществяват стопанска дейност в Република България; да имат преобладаващ брой наети работници и служители в икономическите дейности В, С, D, Е, F, G, H, I и J от Класификацията на икономическите дейности 2008 г.; да са установили непълно работно време за период не по-кратък от 2 месеца и за най-малко 5 на сто от списъчния състав на персонала, към момента на кандидатстване; да нямат изискуеми и неизплатени данъчни задължения и/или задължения за осигурителни вноски, събирани от Националната агенция за приходите; да не са обявени в несъстоятелност или не се намират в производство по несъстоятелност или ликвидация; да нямат наложени санкции или глоби по чл. 415, ал. 2 от Кодекса на труда през последните 6 месеца преди кандидатстването на техни работници и служители.

След приключването на приема на документи писмените декларации на работниците и служителите с приложените от работодателите документи се разглеждат и оценяват от Съветите за сътрудничество към ДБТ и Комисията по заетост към Областния съвет за регионално развитие по показатели и в срокове, регламентирани в Постановлението.

Допълнителна информация за необходимите документи на работодателите, процедурата за оценяване от съветите за сътрудничество към дирекциите "Бюро по труда" и за класиране от комисиите по заетост към областните съвети за регионално развитие на кандидатстващите работници и служители и работодатели може да се получи във всяко бюро по труда, както и на интернет страницата на Агенцията по заетостта www.az.government.bg.



Още новини от Новини от Бургас:

https://www.burgas24.bg/novini/burgas/Priemat-dokumenti-za-podpomagane-na-udareni-ot-krizata-rabotodateli-131007
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.