Клиент възмутен от несправедливост, свързана с покупка на чисто нов автомобил | ||||||
| ||||||
“Интересно ми е какъв е законовият ред за компенсиране на гаранционен автомобил. Проблемът е на мой познат, чийто автомобил беше ударен. Автомобилът е чисто нов, на 2 месеца, и закупен от магазин. След оценки на гаранционен сервиз вече трети месец се чакат части, за да започне ремонтът. Автомобилът е затворен в сервиза, а като компенсация му е предложен друг, под наем, от магазина, естествено срещу заплащане. През това време тече гаранцията, върви лизингът, плащат се вноски и т.н. Редно ли е да плащаш за нещо, което реално не ползваш? Става въпрос за автомобил “Дачия Сандеро" от магазин "Омникар" в Пловдив. Като капак на всичко е объркан и цветът на автомобила в големия талон, който чака два месеца да бъде коригиран. Сервизът е на фирма “Омникар", на бул. "Карловско шосе" 42. Приятелят ми е отчаян и не знае как да защити правата си, защото от сервиза му казали да се въоръжи с търпение." Plovdiv24.bg се свърза със сервиза, откъдето ни казаха, че не могат да бъдат конкретни, тъй като не знаят кога ще получат въпросната част. Не зависи от тях, а от доставчиците, които са извън страната. Условията, от които са зависими, са много. През това време наистина върви и лизингът, и гаранцията. Такива са условията по договора. Несправедливо е, но е така. И това е валидно за абсолютно всички марки автомобили у нас, които се продават в шоурумите. Позволяваме си и един съвет относно бъдещи покупки на автомобили. Вижте какви са съветите на специалисти, когато става въпрос за гаранцията на нов автомобил. Много хора се подвеждат по дългия срок на гаранцията и са радостни, когато видят дълга гаранция. Понякога това обаче не е много добре. Фабричните дефекти и тежките проблеми с новите автомобили се проявяват в първите 6 до 12 месеца. При внимателно проучване се вижда, че при много от марките, в гаранционен и извън гаранционен период цените на услугите, консумативите и резервните части са различни. Което означава, че в гаранционния период собственикът на нов автомобил плаща до 5 пъти по-скъпо за задължителните сервизни обслужвания и подмяна на детайли невлизащи в гаранцията (накладки, дискове, съединител). И така, в продължение на 5 или 7 години предоставящият гаранцията на автомобила има гарантиран приход от гаранционен автомобил, който приход е неколкократно по-висок от този в извънгаранционен период. Ако клиентът желае да се възползва от гаранцията, той трябва да поддържа автомобила в оторизирани сервизи, на определени цени. Много собственици на нови гаранционни автомобили допускат основна грешка, като не се запознават с клаузите на гаранционните условия в подписания договор. Клаузите са точно и ясно разписани и е много важно те да бъдат прочетени. Обикновено има клаузи, както свързани с това, което включва гаранцията, така и при какви условия тя бива нарушена и клиентът не може да има претенции. Изчитането на договора гарантира безпроблемно възползване от гаранцията. Спестените 10 минути от четене не си заслужават нервите при нарушаване на гаранцията. |