Позицията на летище "София" за "измамения" пътник: Всичко е законно! | ||||||
| ||||||
"Т.нар. "измама“ се е състояла в това, че на пътник на Летище София не била издадена касова бележка за пълния размер на заплатените от него суми за допълнителен багаж към самолетния му билет. Съгласно Наредба № Н-18 от 13 декември 2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства, за плащанията за допълнителен багаж към самолетен билет НЕ се издават касови бележки и те НЕ се регистрират в съответното фискално устройство. Касова бележка се издава единствено и само за административната такса за обслужване на пътника, събирана от наземния оператор. В случая, описан в горепосочената статия, на въпросния пътник напълно законосъобразно е издадена касова бележка за административната такса от 10 лева, а за доплащането за багаж в евро е издадена писмена разписка от кочан на авиокомпанията, извършваща полета (и реално получаваща това доплащане за багаж). Всички платени от пътника средства са законно отчетени съгласно данъчното законодателство и изричните указания на Националната агенция за приходите (НАП) и на съда. Този е начина на работа на служителите ни и на отчитане на продажбите на допълнителен багаж е изрично одобрен и разписан в становище на НАП вх. № 20-00-311/25.06.2020 г., както и във влязло в сила решение на Върховния административен съд (ВАС) № 15605 по адм. дело № 8310/2020, Осмо отделение на ВАС – приложено към това писмо. В съдебното решение е върховният съд е потвърдил изрично, че служителите ни действат в рамките на закона. В описания случай представляваното от мен дружество и неговите служители са действали стриктно съгласно изискванията на закона, на НАП и на Върховния административен съд. Обръщаме внимание, че съдебните решения на Върховния административен съд, както и данъчното законодателство, подлежат на спазване от всички граждани, служители и организации в България. |