Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Майка е в безизходица, не може да намери педиатър за бебето си
Автор: Цвети Тончева 09:33 / 08.01.2022Коментари ()1015
©
Скоро имали ли сте си работа с Националната каса по здравно осигуряване? Ако не ви се налага –добре. Но, ако недай си Боже, ви се наложи, ядовете ви ще са огромни, показа проверка на Burgas24.bg. Защо ли?! Защото на нито един телефон от посочените по сайтовете никой не вдига. На единния национален телефонен номер 0800 14800 като папагал ти повтарят едно и също и пак никой не вдига: "Вие се свързахте с НЗОК. С цел подобряване на обслужването, разговорът се записва.“ И пак същото – до припадък. Свързахте се, ама друг път!

Сайтовете на местните РЗОК са пълна трагедия. Посочени са по два стационарни телефона в общия сайт на НЗОК, където има и форма за сигнали на граждани. Ама, ако се съди по това как се вдигат телефоните, ти се отщява да пишеш жалби, които никой няма да прочете никога, може би. На двата телефона в РЗОК, от които единият е факс / кой ли вече ги ползва?/, също никой не вдига.

Та в тази каса, наречена НЗОК, в която дружно наливаме пари безспир, няма никакъв ред, няма никаква обратна връзка. Наистина, в сайта на НЗОК се виждат някакви отчети на разходваните пари по отношение медицинските дейности.

Но ако си частно лице и си в нужда, нещата наистина загрубяват. Иде ти да отидеш на място и най-малкото - да вдигнеш лют скандал на всички чиновници там. Но и това надали ще помогне.

Поводът да пишем този гневен коментар е писмо на майка с бебе, получено на редакционната ни поща. На тази жена дори ние, като медия, на този етап не можем да помогнем. Но пък се надяваме да го прочетат всички и колективно да бъдат изобличени виновните. Някъде може и да проговори съвестта, или поне страхът от загуба на нечий пост.

Ето и пълния текст на писмото на Екатерина Полякова, която се чуди как да осигури джипи - педиатър за бебето си.

"Здравейте, обръщам се към вас, защото сме в безизходица! От три седмици се молим на различни педиатри в Пловдив да поемат нов пациент - бебе на 1 година, което трябва да бъде ваксинирано със задължителните ваксини за този период. Детето идва от София и затова се налага нов наблюдаващ педиатър. Оказва се, че в частните клиники не се извършва тази услуга, никой лекар не приема нов пациент, какво правим? Искаме да си платим, не става, искаме лекар /джипи/ - не става, това ли е грижата за подрастващите и така ли подпомагаме младите майки?“

Репортерската ни проверка установи, че от сайта на НЗОК наистина може да се изтегли регистрационна форма, с която се осъществява правото на здравноосигуреното лице за постоянен избор на общопрактикуващ лекар. 

Здравноосигурените лица имат право свободно да избират лекар в лечебно заведение за първична извънболнична медицинска помощ (ПИМП), както и лекар по дентална медицина (зъболекар) в лечебно заведение за извънболнична дентална помощ (ИДП) на територията на цялата страна. Изборът на лицата е личен, се казва във формата.

• За малолетни и непълнолетни лица, както и за поставени под пълно или ограничено запрещение лица, изборът се извършва от техните родители и настойници, съответно - със съгласието на техните родители и попечители.

• Здравноосигуреното лице упражнява правото си на избор, като попълва регистрационен формуляр за първоначален избор на общопрактикуващ лекар и го представя на избрания нов лекар. Формулярът за първоначален избор на общопрактикуващ лекар се предоставя безплатно от районната здравноосигурителна каса по местоживеене (РЗОК). Той може да се изтегли и от сайта на НЗОК – www.nhif.bg.

Но какво да се направи, ако лекарите отказват да приемат пациент?  Майката твърди, че е обходила лично над 10 педиатри, които са отказвали под предлог, че са запълнили бройките, които могат да поемат. Това семейство прави опити да намери личен лекар от 15 декември 2021 година досега. В последно време отказите идват и под предлог, че е минало времето за смяна на личния лекар. Предлагат им да търсят отново услугата на лекар в София, което е абсурдно, след като са се преместили, или да отидат в РЗИ, където да направят имунизациите на детето.

Ние от Plovdiv24.bg питаме кой може да реши проблема на семейството? Не се ли връща отново топката към РЗОК, която трябва да регулира тези дейности? Иначе, защо плащаме здравно осигуряване, като нямаме никаква сигурност?


Още новини от Национални новини:

https://www.burgas24.bg/novini/Bylgaria/Maika-e-v-bezizhodica-ne-mozhe-da-nameri-pediatur-za-bebeto-si-1187762
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.