Транспортният министър: Спираме всички конкурси за ръководни длъжности | ||||||
| ||||||
Един от начините е разтоварването на шосейния трафик, което трябва да се случи спешно, коментира Събев. "Държавата трябва да направи благоприятни условия така, че превозвачът да избере желозопътният транспорт. Да се качи на вагон, за да транзитира през България“, каза още той. Министър Събев добави, че свързването на различни малки мерки и прилагането им като цяло, може да даде необходимото ускорение на преминаването през Дунав мост. "Всичко е решимо. Ние ще имаме облекчени процедури за преминаване на пътници и товари през Дунав мост. Това е със сигурност. Остана да свършим писмената работа, да се подготвим и да имам много сериозни аргументи, за да имам подкрепа и от колегите в Министерски съвет“, коментира още транспортният министър. Той бе категоричен, че България не е била достатъчно активна до момента. "Отговорът е, в документи и факти, че всъщност ние не сме активната страна. Румънците са достатъчно мъдри и предприемчиви, да видят че ако нещо носи полза на тяхното общество, те трябва да го направят. По някакъв начин от 54-а година насам, без изключение, ние не сме били активната страна в българо-румънските взаимоотношения по повод – мостове, хидровъзел и инфраструктура“, каза още Николай Събев. По време на дискусиите експертите обясниха, че летище Русе към момента е летателна площадка и с малко инвестиции може да стане напълно функционално за обществено ползване. Аеропортът може от април да започне да оперира, ако от страна на държавата и общината бъдат направени инвестиции. Летището ще работи денем при добра видимост за регионална вътрешни полети. "Имаме уникална ситуация – министерството иска това да бъде направено, разполагаме с подкрепата на другите министри, областният управител и кметът на града работят в синхрон, имаме превозвач с интерес да бъде ползвател, както и добри експерти във въздухоплаването. Сумата не е много голяма – 2.6 млн. лв. Това не е държавна помощ, а е ангажименти на държавата за развитие на инфраструктурата. Така, че да получим финансирането, от което има нужда Община Русе и почваме“, заяви Събев. Той говори още за необходимостта от разделение на речната и морската администрация, заради спецификата на двата вида транспорт. "Река Дунав също е приоритет в коалиционното споразумение. Ще положим всички усилия плавателният път да бъде използван 365 дни. Ще започнат и категорични действия по удълбочаване“, посочи министърът, като добави, че Русе в най-скоро време ще излезе от транспортната изолация. "Поех ангажимента да работя в обществена полза, защото каквото съм започнал, съм го довършил. Какви ще бъдат резултатите зависи това колко съмишленици ще имаме“, каза Николай Събев. По този повод той добави, че всички обявени към този момент конкурси за ръководни длъжности са спрени или предстои да бъдат спрени. "Това е обвързано с коалиционното споразумение, но и много държим всички ръководни кадри, в нашия случай в Министерството на транспорта, да са годни, да имат качествата да правят реформи и да имат силна мотивация да ги правят. Само аз няма как да го направя, трябва да имам съмишленици. Така че тези, които са кандидатствали, да запазят търпение и да кандидатстват пак, когато бъдат обявени новите конкурси с малко по-различни условия“, уточни министър Събев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 3144 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/524 ] следващата страница |