Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Туроператор отказва да върне близо 5000 лева на клиент
Автор: Цвети Тончева 17:42 / 03.12.2021Коментари ()910
Туристическа фирма упорито отказва да върне парите на клиент след неосъществена екскурзия до Дубай, заради пандемията.

За да ни разкаже за сагата си с екипа на Plovdiv24.bg се свърза пострадалият Стоян Братанов. Мъжът ни показа цялата кореспонденция, която е водил с фирма "Дрийм Холидейс“ БГ ООД, от която става ясно, че туристическата агенция няма никакви намерения да възстанови парите на пловдивчанина въпреки законовите положения.

Заплануваната и мечтана екскурзия е с дестинация Дубай, а парите, които мъжът заплаща, за да осъществи тази мечта заедно с жена си, и свой приятел, е в размер на 4683 лева. 

Той плаща парите предварително, след което подписва и договор с туроператора. Планираната екскурзия е трябвало да бъде осъществена на 15.03.2020, тя  включва 7 нощувки, с 5 допълнителни маршрута в Дубай.

На 15 март 2020 година Стоян и съпругата му Виктория, която е бременна в третия месец, се отправят към аерогарата в София, за да отпътуват за Дубай. "Влизайки в летището, видяхме цялата група от около 30 души, с които трябваше да осъществим екскурзията. Преди това ми звънят по телефона, питат ме дали съм вече на летището. Казвам да, тук сме и приближаваме групата“, разказва Стоян Братанов.  

В момента, в който пристигат на място, от туристическата фирма им съобщават, че отменят екскурзията заради рисковете, които се крият в Дубай във връзка с пандемията и обявеното извънредно положение в България на 13-и март.

От "Дрийм Холидейс“ изпращат и официално писмо до Стоян Братанов, в което се казва, че във връзка с отменената екскурзия до Дубай го информират и писмено, че в най-кратък срок ще предложат алтернативна дата на пътуване в периода септември - октомври 2020 г.

Стоян Братанов пише писмо до туроператора, че жена му е бременна в момента и не може да се възползва от нито от новите дати, нито от други в близките 2 години, тъй като нямат родители, на които да оставят бебето, като очакват разбиране и да им се възстановят парите, които са заплатили за екскурзията.

От "Дрийм Холидейс“  обаче продължават да настояват, като им изпращат отново новите възможни дати през септември и презаверяване на туристическия пакет от 15 март 2020.  И пишат: "Длъжни сме да уточним, че при отказ от пътуване от Ваша страна заплатените суми не се възстановяват, тъй като пътуването беше отменено по Ваше искане и на летището бяхте уведомени, че авиокомпания FLY DUBAI ще предложи нова дата, а не връщане на пари. В периода 15.03.2020 - 22.03.2020 авиокомпанията изпълни полетите и на сайта на МВнР нивото на опасност за пътуване до ОАЕ беше 1. Партньорът ни в Дубай също прехвърли заплатената от нас сума за Вашия престой за новата дата, а именно 02.09.2020 След като получим потвърждение от Ваша страна ще Ви изпратим Анекс към Договора, който трябва да подпишете и върнете сканиран на имейла ни“.

Стоян отново напомня в имейл до фирмата, че не може да пътува на новите дати, тъй като жена му е бременна.

От туристическата агенция не спират да настояват, като дори брутално лъжат, че не те са отложили екскурзията, а самият Стоян Братанов се е отказал, като пишат нов имейл до него: "Дрийм Холидейс БГ ООД не е отменила екскурзията за Дубай, а Вие лично се отказахте от пътуването на летището час преди полета. В тази връзка сумата по договор не подлежи на възстановяване. Въпреки това направихме изключение за Вас предвид, че съпругата Ви е бременна и предложихме вариант за презаверяване на пътуването за друга дата, избор на друга дестинация, ваучер за заплатената сума. В случай, че не желаете да се възползвате от предложените варианти и предвид Вашия отказ от пътуване час преди полета, не можем да възстановим сумата".

Изумен от лъжата, Братанов продължава да настоява за връщане на парите в най-кратки срокове и след като отново получава откази, решава да пише за случая до министерството на туризма.

През това време туроператорът прави нови предложения за нови дестинации - презаверяване на пътуването по дестинация по избор - Израел, Дубай, Кипър, Малта, Гърция, Йордания, Бали, Тайланд, Мавриций и други до края на 2021, както и предоставяне на ваучер със стойност на заплатената сума със срок на валидност до 31.12. 2021г.

В последното предложение в писмото сами поместват текст, който ясно показва как законът решава подобни ситуации. В писмото от "Дрийм Холидейс“ пише още: "С приемането на опцията Ваучер, ще имате възможност да изчакате, с цел да се убедите, че тревогата отминава, и тогава да решите в кой период ще пътувате и дали ще изберете същата екскурзия, на която сте били записани за месец май, или друга. В момента, в който сте сигурни в това на коя екскурзия и кога желаете да пътувате, ще можете да се запише отново, подписвайки договор и предоставяйки ваучера си, за да използвате сумата от него. В случай, че не желаете да се възползвате от предложените варианти, заплатената от Вас сума ще бъде възстановена в законоустановения срок до 12 месеца, считано от датата на отмяната на извънредното положение, съгласно чл. 25 Закон за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на НС от 13 март 2020 и за преодоляване на последиците (ЗАГЛ. ДОП. - ДВ, БР. 44 ОТ 2020 Г., в сила от 14.05.2020 Г.) гласуван в Народно събрание и публикуван в Държавен вестник.

"Туроператор, който трябва да възстанови заплатена сума от пътуващ за туристическо пътуване, когато е било отменено поради обявеното извънредно положение, може да предложи на пътуващия ваучер за заплатената сума. Ако пътуващият не приеме ваучера и при липса на друго споразумение за туристически пакет - заместител, между туроператора и пътуващия, Туроператорът възстановява до 12 месеца, считано от датата на отмяната на извънредното положение, всички плащания, които е получил от пътуващия или от негово име." 

И въпреки достатъчното изминало време, казусът остава нерешен. Междувременно Братанов получава и отговор от Комисията за защита на потребителите, където е бил препратен сигнала му, написан до Министерството на туризма.

От КЗП пишат, че при възникналия спор пред него стои възможност за отнасяне на спора до Обща помирителна комисия или предявяване на иск пред компетентен съд.

И до днес сумата от близо 4700 лева не е възстановена на Стоян Братанов.

Преди да се отнесе до съда, мъжът потърси медията ни, за да предупреди чрез нас и други хора за некоректността на туроператора, който предлага скъпи екскурзии, но няма отношението, което клиентите му заслужават.


Още новини от Национални новини:

https://www.burgas24.bg/novini/Bylgaria/Turoperator-otkazva-da-vurne-blizo-5000-leva-na-klient-1167532
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.