Светът приема противоречиво новината за смяната на името на "Фейсбук" | ||||||
| ||||||
"За да покажем кои сме и какво се надяваме да изградим, с гордост съобщавам, че нашата компания вече се нарича "Мета". Мисията ни остава същата - да свързваме хората. Нашите приложения и техните брандове също не се променят" Така Марк Зукърбърг съобщи новото име на "Фейсбук" и обяви началото на нова глава в развитието на компанията. Името идва от гръцката дума "мета", която означава "отвъд", а логото е знакът за безкрайност. Новото име е част от амбициите на компанията да създаде "метавселена". По думите на основателя ѝ чрез новата виртуална реалност хората ще оставят екраните. "Вероятно това е нещо средно между "Стар трек" и 3D свят, в който можеш да живееш и да действаш, все едно си на среща или седиш до някого, а той или тя изглеждат реални", заяви Алън Адамсън, съосновател на компания за маркетинг и бранд мениджмънт. Скептиците обвиниха Зукърбърг, че се опитва да отклони вниманието от т.нар. "Фейсбук пейпърс" - изтекли в медиите документи за бизнес практиките на компанията. Това предизвика сериозна криза за нея и насочи вниманието на законодателни и регулаторни органи, не само в САЩ. "Времето е всичко, когато става дума за нов бранд. А моментът е труден, изглежда малко като "Магьосникът от Оз", ако си спомняте този филм, като задкулисни игри", заяви Алън Адамсън. Според Марк Зукърбърг с течение на времето хората ще спрат да използват Фейсбук, защото ще има други продукти. "Мета" планира да се листне на борсата на 1 декември. |