Магистрала "Тракия" неузнаваема! | ||||||
| ||||||
За сравнение в предходните 12 км между п.в. "Белозем“ и п.в. "Оризово“ (от 156-ти до 168-ми км), които бяха ремонтирани в края на миналата година, пътната основа е била добра, без повреди и след премахване на износените слоеве асфалт, са направени локални ремонти, запълнени са фугите и пукнатините. Монтирани са метални и геокомпозитни мрежи и след това е положен нов асфалт, обясни инж. Даниел Иваничков В участъка, по който се работи в момента, освен всичко това заради подпочвените води ще се наложи да бъде подобрена основата на пътя чрез усилването й с химически вещества и чрез метода “студено рециклиране" ще се осигури необходимата носимоспособност и водонепропускливост. Ще се стабилизира конструкцията и едва след това ще се положат основните пластове асфалт, допълни Иваничков. В предишния участък между пътните възли "Белозем“ и "Оризово“ необходимостта от подобряване на конструкцията на настилката е била в рамките на 25 см, а в участъка, който се ремонтира сега, ще се достигне до дълбочина 60 см. Строителните дейности в отделните участъци са различни и поради това стойността на извършваните ремонтни работи сега е по-висока в сравнение с предходните 12 км. От началото на ремонта са фрезовани около 4 км от пътна настилка. Работи се максимално мобилизирано, за да се използва хубавото време и по-високите температури, посочи инж. Иваничков. В момента на обекта работят 150 души, като в следващите етапи на работа ще станат 250. Ангажирани са над 200 товарни автомобила, машините ще се увеличават всеки ден в зависимост от вида работа, обясни Стоян Беличев. На място дейност извършват още 20 фрези, 15 багера, 10 рециклатора. Едновременно се работи и в двете платна, както и по 9-те съоръжения в участъка, шест от които са големи, посочи инж. Иваничков. Сложен ще бъде ремонтът на надлеза над жп линията при 175-ти км. В координация с НКЖИ е изготвен график за ремонтните дейности, така че да се осигури безопасността на пътуващите по жп линията. По повод твърдения в социалните мрежи за дупка на съоръжението при 160-ти км на АМ "Тракия“, инж. Иваничков подчерта, че жп надлезът не е ремонтиран при обновяването на 12-те км между пътните възли "Белозем“ и "Оризово“ и това се вижда от старите неремонтирани тротоарни конзоли и мантинели. Ремонтът на надлеза изисква около 2,5-3 месеца работа при положителни температури и поради това той не е ремонтиран, допълни Стоян Беличев. Тази сутрин от пътноподдържащото дружество “Автомагистрали" ЕАД са запълнили дупката със студена асфалтова смес, а съоръжението ще бъде изцяло ремонтирано след обновяването на 16,5-километровия участък. До два дни ще бъдат поставени допълнителни табели при порталната рамка за обходните маршрути през път II-66 Плодовотово - Чирпан, съобщи изпълнителният директор на "Автомагистрали“ Стоян Беличев. Сигнализацията е поставена съгласно наредба, но за улеснение на водачите ще се предприемат допълнителни мерки и при порталната рамка на 168-ми км ще бъдат монтирани табели с описание на обхода. Призоваваме шофьорите да карат с повишено внимание и със съобразена скорост, в противен случай, ако карат бързо, наистина могат да пропуснат указателната табела и отбивката, каза още той. Стоян Беличев информира, че до края на март е срокът за приключване на ремонта в двете платна в участъка от 16,5 км. След това ще започне обновяването на следващите около 24 км от АМ "Тракия“ до Стара Загора. |
Още по темата: | общо новини по темата: 493 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/83 ] следващата страница |