Експерт за бизнеса и "голямото завръщане": Ще се справят онези, които успеят да мотивират служителите си най-добре | ||||||
| ||||||
- Господин Петров, започна ли вече бизнесът да се подготвя за "Голямото завръщане“ към офисен или поне хибриден режим на работа? - Бизнесът, и това е нормално, има планове и се подготвя за много варианти, включително и "голямото завръщане“, както го наричате. Друг е въпросът дали то ще се осъществи сто процента, дали няма да продължи практиката на хоум офиса и работа на смени в офиса, за да се поддържа сплотеността на екипите. Такова развитие е доста вероятно. Тогава ще се промени и разбирането за работното място – то няма да е постоянното място на човека, а само бюрото, което използва при своето посещение в офиса. При всички случаи трябва да имаме предвид, че това завръщане ще бъде най-рано в края на лятото. Предвид очакваната трета вълна и бавния старт на ваксинирането, по-ранен етап за завръщане изглежда нереалистичен. - Каква според Вас е по-глобалната картина за процесите по време на локдауна? - Най-същественото в голямата картина е многообразието на отражението на локдауна в различните компании. Даже фирми от един бизнес сектор и с подобна дейност са засегнати и се справят различно. Ако можем да направим някакво заключение, то е, че сме във време на изпитания и по-голямата част от бизнеса трябва тепърва да покаже жизнеспособността си, да оцелее. Как ще се справят сега компаниите, ще е определящо за бъдещето им. Личното ми мнение е, че хората са най-важното нещо в една компания и сега е моментът мениджмънтът да работи със служителите, за да постигне максимална мотивация, гъвкавост и ефективност. Който се справи, ще успее. - Могат ли според Вас екипите да поддържат този "работен дух“ отдалечени за продължителен период от време? Ще дадете ли съвети? - Поддържането на мотивацията и ангажираността в условия на изолация не е лека задача, но бизнесът се справя все по-добре. Тук отново няма генерална рецепта, всеки трябва да намери индивидуално решение. Има, разбира се, общи насоки, които да са от полза. Като например да се поддържа по-интензивна и разчупена комуникация, която да замести неформалното общуване в офиса. Но отново всяка компания сама решава какво и колко в зависимост от особеностите на работата и главно – от хората в компанията. - Какво ще научим от дългия период на дистанционна работа? - Хората са най-важното в компанията. Те правят компанията успешна, те са ключовият фактор за справяне със ситуацията. - Ще споделите ли с нас пример за "отличник“, прекосил успешно изминалата година? - Всеки, които е здрав, и всяка компания, която продължава да функционира и да подобрява резултатите си. - Вие сте член на сдружение "Образование България 2030“. Какво мислите за on-line обучението в училище? - On-line обучението в училище беше необходима мярка, която се надявам да помогне за преосмислянето, подобряването и дигитализирането на учебното съдържание. - Какво ще бъде "новото нормално“? - Очаквам да започнем да виждаме "новото нормално“ след септември, така че думата на тази година ще е изчакване. Нека се възползваме, за да станем по-добри и по-гъвкави в работата си и да сме готови за бъдещето, каквото и да е то. Светлозар Петров е управител на компанията за комплексни HR услуги JobTiger и един от създателите на www.jobtiger.bg. Той е член на настоятелството на Великотърновски университет "Св. св. Кирил и Методий“ и член на настоятелството на Фондация на бизнеса за образованието. Съосновател на сдружение "Образование България 2030″. Председател e на почетния съвет на Международната награда на херцога на Единбург за България. |
Още по темата: | общо новини по темата: 14429 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2405 ] следващата страница |