Около 500 са проверките, извършени от Комисията за защита на потребителите в Бургас през месец юли, съобщи началникът на комисията Николай Стайков. От тях 50 са завършили със съставянето на административни актове. „Насочеността на проверките е най-вече в туристическия сектор, тъй като Комисията за защита на потребителите е основен контролен орган по Закона за туризма, а и Бургас е традиционно туристически регион и в обхвата ни влиза крайбрежната ивица от Обзор до Синеморец. Основно действията ни през летния период са насочени в тази посока и не случайно е откриването на приемни, което стана традиция през годините по Черноморието. Имаме приемни в курортен комплекс Слънчев бряг, Бургас, Поморие, Созопол и Приморско", каза Николай Стайков. Той допълни, че приемните се ползват активно от гражданите, които подават жалби и сигнали там и в централата в Бургас. Прави се всичко възможно да се реагира на всеки сигнал или веднага и повечето са решени в полза на потребителите, каза Стайков. Около 200 са жалбите, които са свързани предимно с рекламацията на стоки и по-малко за услуги. В областта на туризма потребителите най-често се жалват срещу заведения за хранене и развлечение, по-малко са жалбите, свързани със средствата за настаняване и подслон. „Имаме и жалби, които са свързани с различни видове услуги - отдаването под наем на голф колички джетове, банани, извършване на масажи, и т.н. Обикновено в тази връзка в сферата на услугите жалбите са свързани с липсата на ценоразписи и с липсата на указание на български език при ползването на самата услуга. Имаме извършени такива проверки и сме констатирали нарушения на точно такива разпоредби. Установили сме липсата на ценоразпис за някои от услугите, конкретно за масажите сме установили, че се извършват от неправоспособни хора", каза Николай Стайков.
Източник: агенция "Фокус" |