След дълъг дебат решиха: Община Бургас купува още два нови електромобила | ||||||
| ||||||
Докато от мнозинството изтъкваха, че новите електромобили ще допринесат за по-чистия въздух в града, от опозицията сметнаха разходването на финансовия ресурс точно в ситуация на коронакриза за неразумен. Привниците на идеята за обогатяване на общинския автопарк с модерните возил бяха категорично против харча от близо 60 хил. лв. "Ще се хвана за думите на кмета Димитър Николов, че всеки лев в момента е важен. Ние ще закупим 2 автомобила за 100 хил. лв., а от Екофонда ще ни върнат 40 хил. лв., т.е. парите, които Община Бургас ще даде, са 60 хил. лв. в тази кризисна ситуация. Има автомобили, които фабрично са на газ, те ще струват може би и наполовина. Ще ни останат средства, които можем да дадем за апарати за кислород за пациентите в УМБАЛ и на Белодробната болница. Ако говорим за екология, то Община Бургас може да направи фонд, с които да подпомага бургаските граждани, решили да си купят електромобили. Ако дадем примерно по 5 хил. лв. на закупен автомобил, срещу 60 хил. лв. ще получим 12 автомобила, като по този начин ще има 6 пъти по-голямо екологично влияние", посочи Христо Панайотов. Стоян Грозев припомни, че е обсъждана с администрацията идеята за отпускане на финансова помощ за граждани за закупуване на екологични автомобили. Според него ще има в пъти по-голяма ефект от подобна програма от придобиването само на два електромобила. Той изрази мнение, че всеки лев в настоящата ситуация е ценен и е разколебан дали сега е моментът да бъде отделена голямата сума. Според него новите коли ще допринесат за по-чист въздух в Бургас, но това няма да е достатъчно и трябва да се мисли за развитие на общинска програма за стимулиране на движението с електромобили. Общинският съветник Владимир Павлов, който издаде, че болен и не се чувства добре, също се включи в онлайн дебата. Като един притежател на електромобил и електрически мотор сподели, че КПД-то на акумулаторните батерии на неговата кола е паднал за 2 години с 50%. Според него за поддръжката на такива автомобили трябва да се предвидят големи експлоатационни разходи. У нас нямало инфраструктура, а продавачите на такива МПС-та нямали обучени кадри и налични резервни части за поддръжката им. Според него добър вариант е Общината да заложи на автомобили с газови уредби. Павлов бе репликиран от колегата си Бойчо Георгиев с думите "да спре да си купува китайски боклуци", а общината щяла да заложи на здрави машини. |