Заведения и магазини по морето се разделиха с оборота си | ||||||
| ||||||
Мярката изземване на пари от каси на длъжници бе приложена спрямо 11 обекта – предимно заведения и хранителни магазини. Целта на данъчните е да принудят некоректните платци да започнат плащания към бюджета. Ако това не се случи, принудителните действия се повтарят. Продължава активният контрол на Националната агенция за приходите по спазване на данъчното и осигурително законодателство през летния туристически сезон. Дисциплиниращият ефект вече се усеща, в сравнение с месец юни намаляват засичаните нарушения, коментират от НАП Бургас. От началото на юли динамиката на проверките отбелязва нередности при всяко пето контролно действие, докато през юни всяка трета проверка е установявала пропуски. От началото на месец юли по Южното Черноморие екипи на звеното "Фискален контрол“ са проверили 686 търговски обекта, в 530 не са установени нарушения. Неиздаването на касова бележка и разлики в касовата наличност остават най-честите нарушения. Контролните действия обхващат не само големите черноморски курорти, но и всички морски общини, НАП Бургас следи и обектите във вътрешността на трите области Бургас, Ямбол и Сливен, добавят от приходното ведомство. Данъчните апелират да се изисква фискален бон, а при неиздаването му да се сигнализира в НАП. Това може да стане на телефон 0700 18 700 или на електронен адрес infocenter@nra.bg. Основната цел на контролните действия е да се подобри поведението на търговците по Черноморието в посока доброволно спазване на законодателството, напомнят от НАП. |