Учредиха най-мащабната туристическа организация в Бургаска област | ||||||
| ||||||
12 общини от област Бургас и 5 туристически сдружения днес поставиха основите на най-мащабната туристическа организация в Бургаска област. След двегодишни усилия в заседателната зала на Община Бургас бе учреден "Бургаски черноморски туристически район". Учредителното събрание избра Управителен съвет от седем членове. Община Бургас се представлява от Живко Табаков, Малко Търново от Илиян Янчев, Несебър от Николай Димитров, Поморие от Иван Алексиев, Созопол от Панайот Рейзи, Царево от Георги Лапчев. За председател на УС бе избран кметът на Приморско Димитър Германов. Контролният съвет включва трима членове. Югоизточен съюз на екскурзоводите "Ваня Райкова" (Кристалина Пирева), Сдружение на хотели и ресторанти – Поморие (Георги Тръпков) и представител на Министерство на туризма, съгласно изискванията на Закона за туризма. Членският внос за морските общини в новия туристически клъстър ще е 2000 лева, а за неморските общини - 1000 лева. Община Малко Търново и неправителствените организации ще заплащат по 500 лв. Засега седалището на организацията ще е в сградата на Община Бургас. "Добра новина е, че все пак обединихме усилия и учредихме "Бургаски черноморски туристически район". Предстои ни търсене на изпълнителен директор, който да е специалист в сферата на туризма, както и да има значителен опит в туроператорската дейност, маркетинга, рекламата и сключването на договори. Ще бъде изключително предимство, ако човекът е работил зад граница, защото ще има опит със световните туристически борси. Надявам се на добра съвместна работа с всички представители на Общото събрание на Организацията и занапред", заяви двигателят на идеята на местно ниво Живко Табаков. Процесът по създаване на ОУТР "Бургаски черноморски туристически район" започна през 2016 г. със създаването на Учредителен комитет, в който участие заявиха 12 общини на територията на област Бургас и 5 туристически сдружения. Идеята на Организацията за управление на туристическия район (ОУТР) е развиването на общ туристически продукт, който да бъде предлаган на различни туристически борси както у нас, така и зад граница. Новият туристически район дава възможност за осъществяване на ефективен регионален маркетинг и конкурентноспособен туризъм. |