Запазват паралелки с 10 ученика, ако са търсени от бизнеса | ||||||
| ||||||
Според министъра трябва да се направи всичко възможно, за да се запази обучението по специалности, за които има заявка от работодатели, че са необходими или уникални, както и ако училището участва чрез тези паралелки в дуално обучение и има сключени партньорства между фирми и училища за този вид обучение. Същото важи и за общинските училища, когато общината е декларирала готовност за дофинансиране на маломерни паралелки. Министърът апелира след приключване на трето класиране за кандидатстване след VII и VIII клас да се предприемат всички необходими действия за реализирането на приема, който съответства на приоритетите в образователната политика, както по отношение осигуряване на достъп до образование на учениците според желанията им, така и по отношение потребностите от квалифицирани кадри за пазара на труда в страната и по места. "При необходимост използвайте всички възможни варианти за трансформиране на планирания прием в рамките на утвърдения, като формиране на паралелки с две професии/специалности или при планирани две отделни паралелки с различни специалности - предоставяне на възможност на всички ученици със заявен интерес по тези специалности да бъдат приети в паралелка с една професия/специалност и др.", препоръчва в писмото си Красимир Вълчев. Той напомня, че нереализирането на паралелки според заявения план-прием е признак на неефективно планиране и изпълнение на план-приема, за което се носи съответната отговорност. |