Над 70 сигнала са подали туристи във виртуалните приемни на КЗП по морето | ||||||
| ||||||
Най-често срещаното нарушение продължава да бъде разминаването между обещаното и това, което клиентът получава на място. Има случаи на некоректно обявяване на цените на услугите на плажа. "Имаше случаи не само на некоректното обявяване, но и принуда потребителят да ползва услуга задължително, което също е нарушение. След нашата намеса и след като бяха съставени съответните протоколи, към настоящия момент на проверените от нас места, тези нарушения са преустановени, обясни Маргаритов. Той даде пример и с неработещи климатици в хотели с 3 и над три звезди, което освен, че допълнително нажежава лятото на туристите, е и нарушение на Наредбата за категоризацията. По-рядко се установява липса на категоризация. От началото на сезона комисията е затворила 12 заведения по морето. Това обаче е временна мярка и ако те предприемат необходимите действия и приведат дейността си в съответствие, ще могат да работят. От началото на сезона КЗП е извършила над 1700 проверки. До момента са съставени около 110 акта, но по част от тези проверки работата все още не е приключила. Маргаритов каза, че чрез виртуалните приемни на КЗП са постъпили над 70 сигнала. "Като цяло сигналите в сферата на туризма при нас са около 5-6 % от всички над 20 000, които постъпват на годишна база. Не е много, но това не означава, че секторът е без проблем. Всеки проблем, който се среща в туристическия бранш, е достатъчно сериозен, защото дори да са малко на брой, когато на един човек му се провали почивката, за него това е драмата на лятото", коментира той. По отношение на алкохола председателят обясни, че до момента и през изминалите сезони при проверките опасен алкохол не е установяван. Инспекторите обаче са се натъквали на различни несъответствия. Например, на случаи, в които алкохолът е бил разреден, т.е. търговецът удря клиента по джоба. Или още при производителя липсват съставки, които съгласно изискванията за физико-химичния състав трябва да ги има, за да може една напитка да се казва бренди, водка или уиски. "Има случаи на несъстояли се почивки, като те са предимно се свързани с туроператори или мними туроператори, които предлагат основно по Интернет различни оферти, изискват авансово плащане, а след това изчезват", предупреди Маргаритов. Той посъветва хората да не се предоверяват на атрактивни агресивно предлагани оферти, включително само по имейл или телефон, а да се уверят, че насреща има някой, който е в състояние да направи това, което те очакват от него. В заключение Маргаритов изрази мнение, че българският туристически продукт до голяма степен може да бъде съпоставен със световно утвърдените дестинации. "Но, в нашата контролна дейност ние забелязваме, че има склонност при добро качество в началото на сезона, колкото повече преваля лятото, то да се влошава. Но туристът, дали е дошъл през юли или в началото на септември, заслужава едно и също", настоя председателят и отправи апел към търговците да бъдат коректни, а когато не успеят да предоставят обещана услуга, със съгласието на потребителя да я заменят с друга. Според него, по този начин може да се преодолеят голяма част от неприятностите, които се случват. |