От началото на май КЗП е извършила над 1400 инспекции в туристически обекти по Черноморието | ||||||
| ||||||
"За да се избегнат проблемите и неприятните преживявания при пътуване и почивки, потребителите трябва да се запознаят предварително със своите права. Защото нашите наблюдения показват, че когато хората знаят правата си и ги търсят, търговците ги спазват", каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ към КЗП. Според статистиката на ЕПЦ около една четвърт от жалбите и запитванията, получени в ЕПЦ за първите 6 месеца, са свързани с транспорта - закъснели полети, забавен или загубен багаж, проблеми при пътуване с автобус или с наемането на кола. Арсенов посъветва потребителите да пазят всички касови бележки и доказателствата, свързани с тяхното пътуване или почивка. Ако има проблеми - да се обърнат към търговеца и в случай че той не им съдейства, да потърсят ЕПЦ, когато спорът е трансграничен, или КЗП, когато става въпрос за национален случай. Райков добави, че разкритите от КЗП за летния сезон виртуални приемни за консултации и сигнали при ползването на туристически услуги и покупки в търговската мрежа могат да бъдат полезни и на чуждестранните туристи. "В случай че граждани на друга държава се свържат с наши представители чрез тези приемни, ние имаме готовност да осъществим бърза връзка с Европейския потребителски център, който съдейства за разрешаването на трансгранични спорове, т.е. казусите между търговец от дадена държава и потребител от чужда страна", обясни той. От началото на месец май КЗП е извършила над 1400 инспекции в туристически обекти по Черноморието, като са съставени 80 акта. Сред констатираните нарушенията са липса на менюта с цени и грамажи в заведения, отсъствие на удостоверението за категоризация или на информация за търговеца и на координати за връзка с него. Установени са и случаи на предоставяне на туристически услуги, които не отговарят на изискванията за определената категория на туристическия обект. Информационната кампания на Европейския потребителски център стартира в понеделник в Поморие. В рамките на инициативата през юли и август ще бъдат разкривани еднодневни щандове на възлови места в центъра или на крайбрежните алеи на морски курорти, както и гишета на пътника на летищата във Варна и Бургас. Целта е предоставянето на информационни материали и консултации на гражданите на място за техните права при ползването на туристически услуги и при пътуване. Събитията ще се проведат между 17.00 ч. и 20.00 ч. по следния график: 19 юли - летище Бургас 20 юли - Несебър, в началото на моста 7 август - Св. Константин и Елена, централна автобусна спирка 8 август - Варна, в началото на алеята в Морската градина, до Фестивалния център 9 август - летище Варна 10 август - Златни пясъци, главната алея 14 август - Равда, до Общината 15 август - Автогара Юг в Бургас 16 август - Бургас, Морската градина, до Пантеона 17 август - Черноморец, главната алея |