Линейката – вече до 4 минути, прескача ремонти и задръствания | ||||||
| ||||||
Новата система ЛИМА, с която Пътната агенция работи, трябва да започне да действа в София до няколко седмици. Тя ще изчислява най-подходящия маршрут за всяка линейка. В реално време ще се избягват ремонтите, затворените улици, дори задръстванията. "Не най-близката линейка може да стигне най-бързо, а всъщност линейка, която на пръв поглед изглежда далеч от самия инцидент", обясни Мартин Димитров от Системата за контрол на трафика, цитиран от bTV. Изчисленията на специалистите показват, че с тази организация София може да бъде обслужвана дори само от 10-ина линейки.В момента екипите на Спешна помощ пристигат за 20 минути, половин час или дори повече. В края на декември бе приета наредба от здравния министър Петър Москов, с която се въвеждат нови критерии за линейките - да се отзовават за минимум 8 минути при спешни случаи.Изискването ще важи за спешните пациенти, които ще бъдат определяни с код "червено". С код "жълто" ще се означават пациентите, чието състояние може да се влоши и при тях спешна помощ трябва да стига до 20 мин. Код "зелено" ще е за хората в стабилно състояние, които биха могли да се придвижат и сами до най-близкия спешен център. Линейките за тях ще могат да се забавят до два часа. Наредбата ще влезе в сила през септември. Пламен Ненов, който е шофьор на линейка от 6 години, признава, че почти всеки ден попада на затворени улици и задръствания. Преди няколко дни попаднал на булевард в ремонт със затворени две ленти и едва стигнал до адреса на човек в критично състояние."На нас ни отне в това задръстване 10-на минути да мина разстояние от 1 километър", казва Пламен Ненов. Лилия Николова пък е от обратната страна. Тя добре знае какво е да чакаш линейка и тя все да не идва, - преди време малкият й син се разболял внезапно й се наложило да чака цели 5 часа."След час и половина ми звъннаха, за да питат как е детето, а аз казах, че ги чака. След 5 часа ми звъннаха отново да питат дали още ги чакаме", спомня си жената. |