Намаляват жалбите към Комисията за регулиране на съобщенията | ||||||
| ||||||
"Трендът е положителен за нас, има намаляване на жалбите. През 2011 те са били 5000, през 2012 г. - 5032 жалби, през 2013 г. - 3200 жалби, 2014 г. - около 3000 и сега се движим в границите на миналата година", посочи Божков, цитиран от Радио "Фокус" Бургас. Той допълва, че най-голям брой жалби са постъпили в комисията за мобилните оператори. Като 76% от тях са свързани с жалби на потребители. Във връзка с тях са направени и 1135 проверки. Най-честите оплаквания са от т.нар. "SMS обаждания", обаждания с търговска цел, високи сметки, непредоставени услуги, нелоялни търговски практики, обещания за подаръци, прикриване на съществена информация, заблуждаване на потребителя по отношение на участие на игри и викторини. "Възникна опит на един голям оператор да сключва анекси към договора, който го продължава с още 1 или 2 години. Искаме да информираме българските потребители, че никой не може с анекс да им измени продължителността на договора. И това е нелоялна практика, която КРС ще санкционира", информира Божков и допълни, че санкцията е от 5 до 15 хил. лв. Той информира, че са задължили мобилните оператори, при предлагане на максимално дълъг срок на договора от 24 месеца, да се предлага и 12 месечна оферта. Божков говори и по друга тема свързана със SMS игрите. Той припомня, че при тях трябва да се спазва основното изискване, когато се получи съобщение, само след изрично съгласие, продължава участието в играта и след като потребителят е информиран колко допълнителни минути или цена ще бъде таксуван. От началото на годината до 30 юли на територията на Бургас, Ямбол, Сливен, Стара Загора, са извършени 94 проверки по 37 жалби, като са съставени 3 акта. За област Бургас жалбите са 10, за високи сметки, покритие на DVB-T и мобилни мрежи, нежелани SMS и обаждания, проблеми с пренос на номера, радио смущения. Председателят на КРС д-р Веселин Божков коментира и друга тема, която е част от жалбите, за станциите на мобилните оператори, разположени в града. "Проблемът не е в това, къде се намира базовата станция, помещение или блок, а е в това, на къде е насочена и обикновено това са съседни блокове, като трябва да се спазват санитарно- хигиенните условия за отстояние от обществени сгради, детски градини, училища и др.", информира той. Друг проблем, който бе обсъден на срещата с председателя на КРС е свързан с губенето на мобилна мрежа и прехвърлянето към чужд оператор при пограничните райони. "Ние също не сме доволни от покритието на сигнала в пограничните и трудно достъпните райони. Да, в зона от 10 км, в зависимост от мощността и разположението на станциите има проблеми. Но това същото оплакване го има и от другата страна. Българските потребители трябва да са внимателни", смята Божков, той препоръча телефонните апарати да се настроят на определения оператор, а да не автоматичен режим. По неговите думи операторите трябва да инвестират в това направление. Според него, там където няма добър сигнал се правят проверки и мобилните оператори биват глобени от комисията. |