© Bulfoto | | Нова тенденция у нас се наблюдава през последната една година. Работодатели масово подлагат служителите си на детектор на лъжата. До услугите на полиграфа се прибягва както при подбора на нови кадри, така и при рутинни проверки, с които се установява лоялността на работниците. Полиграфът тепърва ще бъде в помощ на бизнеса, казват от фирмите предлагащи тази услуга, тъй като на пазара на труда има недостиг на качествена работна ръка.Това е детектор на лъжата. Досега беше прието на полиграф да се подлагат предимно криминални лица при установяване на престъпления. От близо година обаче тенденциите се променят. Детекторът на лъжата вече е в полза и на бизнеса.
Подобни въпроси са част от теста за служебна лоялност, която се изпробва чрез детектора. Големи компании и дори малки фирми прибягват до услугите на полиграфа, както при назначаването на нови кадри, така и при тестване на утвърдени вече служители.
Полиграфското изследване се прилага единствено след съгласието, при това писмено, на работещия. А опитът на полиграфистите показва стряскаща тенденция изводът от която може да се обобщи с две думи - доверие никому.
Обикновено практиката показва че хората, на които е гласувано най-много доверие те успяват да го предадат. Разбира се полиграфът може и да бъде излъган. Затова решението дали ще тествате служителите си с детектор на лъжата или ще им гласувате пълно доверие е изцяло ваш. |