Масовото заскобяване е вследствие на предприетата от есента на 2012 година политика срещу шофьорите, спиращи в "синя" зона, без да си платят. До тази година колите се вдигаха с паяци, което си случваше с 200 возила дневно само в столицата.
Сега обаче возилата се закопчават със скоби, а паякът се появява в края на деня, ако дотогава водачът не си е платил глобата от 30 лева. За да избегнат тази солена такса, шофьорите се изхитрят сами да се освободят от скобата, използвайки всякакви шмекерии. Рязането с ножовка вече е класически метод, но най-модерното напоследък е веществото хлоретил, което в миналото се е използвало като упойка.
С напръскване с него металът замръзва, след което по-лесно се чупи. Някой от шофьорите изпускат гумата, за да се разхлаби колелото, след което помпат наново и изчезват. Имало е случаи, при което столичани режат скобата с флекс. Други се изхитряват да спират автомобила си на самото кръстовище. Служителите няма как да закопчаят точно там, защото ще спрат движението.
Всичко това обаче не означава, че човек е отървал от глобата. Всеки закопчан автомобил се заснема, като номерът му се записва. За ченгетата не е трудно да го спипат, след което му се повдига обвинение. Тогава водачът плаща не само глобата, но и стойността на скобата от 250 лева.
Статистиката показва, че само през миналата година в София са закопчани над 100 000 автомобила.